ACTUALIZARE: “Problemele apărute în cursul acestei dimineți la conectarea Platformei informatice a sistemului de asigurări de sănătate, PIAS, au fost remediate la ora 12,30. Furnizorii de servicii medicale care au operat offline în aplicațiile proprii serviciile prestate au la dispoziție 72 de ore pentru a le urca în sistem online”, anunţă CNAS într-un comunicat de presă.
ŞTIRE INIŢIALĂ: Furnizorii de servicii medicale nu s-au putut conecta marți dimineață, 3 noiembrie, de la ora 8:30, la sistemul cardului de sănătate.
“Specialiștii lucrează la remedierea problemelor”, a declarat, pentru Agerpres, purtătorul de cuvânt al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Mihaela Tănase. Potrivit acesteia, până la remedierea problemelor din sistem, furnizorii vor acorda servicii medicale în sistem off-line, care pentru a fi validate trebuie urcate în sistemul electronic în termen de 72 de ore.
Anunţul CNAS: “Astăzi 03.11.2015 începând cu ora 08:30 platforma informatica PIAS este indisponibilă datorită unor probleme de comunicaţii. Furnizorii pot opera în aplicaţiile proprii serviciile prestate în modul “offline” iar în momentul remedierii problemelor apărute se poate reîncepe transmiterea online a datelor de raportare. CNAS va anunţa pe site-ul propriu şi pe toate mijloacele de comunicare momentul în care se vor remedia problemele”.
Luna trecută, sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a căzut de două ori în trei zile. (ZCH NEWS)