Parlamentul European a votat miercuri, 8 iunie, pentru interzicerea comercializării mașinilor noi care fosesc benzină sau motorină începând din anul 2035. Măsura, propusă de Comisia Europeană în iulie, se încadrează în politica europeană de mediu și este considerată necesară pentru a asigura atingerea obiectivului de reducere a emisiilor de dioxid de carbon de la mașini noi cu 100% de la acea dată.
Sunt vizate doar mașinile noi, cele care se află deja pe piață putând să circule în continuare fără restricții și după intrarea în vigoare a legii.
În ciuda poziției Parlamentului European, legislația în acest domeniu nu este finalizată. Demersul de miercuri nu face altceva decât să confirme poziția instituției în cadrul negocierilor ce vor urma cu țările membre ale Uniunii Europene pentru această problemă.
Autoritățile europene consideră că această măsură ar încuraja producătorii să investească în mașini electrice. Reacția din partea industriei auto este însă mixtă, după cum arată Reuters. Unii producători cum ar fi Ford sau Volvo au sprijinit deschis propunerea autorităților europene. De cealaltă parte, grupul german de producători auto VDA, din care fac parte, printre alții, Audi, Mercedes, Volkswagen și Open au făcut lobby pentru renunțarea la 2035 ca an limită din cauza lipsei infrastructurii de alimentare.
În prezent, mașinile electrice sau hibride reprezintă doar 18% din totalul mașinilor noi vândute în Uniunea Europeană anul trecut, menționează Reuters.
ZCH