Un bătrân de 83 de ani din Gârcina a fost la un pas de a da 6.000 de lei unui individ care l-a sunat şi, după metoda clasică, i-a spus că fiul lui a avut un accident şi trebuie să-şi angajeze urgent un avocat. Presat de telefoane, omul a intrat în panică şi s-a gândit să cheme un taxi, ca să ajungă cât mai repede la bancă. Taximetristul l-a văzut supărat şi agitat, a intrat în vorbă cu el şi aşa a aflat ce avea de gând să facă. L-a sfătuit să-şi sune fiul şi, după ce bătrânul s-a convins că băiatul nu a dat peste nimeni cu maşina, l-a dus la poliţie să depună reclamaţie. Este puţin probabil ca escrocul să fie găsit, însă gestul taximetristului merită toată lauda. Dacă ar proceda astfel şi angajaţii băncilor, când văd clienţi în vârstă care retrag sume mari sau le transferă în conturile unor necunoscuţi, cu siguranţă că numărul înşelăciunilor ar fi mult mai mic.
O femeie de 78 de ani din Piatra-Neamţ n-a avut norocul s-o sfătuiască nimeni să verifice dacă e adevărat ceea ce i s-a spus la telefon. Sâmbătă, bătrâna a fost sunată de un necunoscut care i-a spus aceeaşi poveste cu accidentul, numai că nu i-a cerut bani, ci codurile de încărcare a unor cartele telefonice – absolut necesare pentru convorbiri urgente cu „avocatul şi cu rudele victimei”. Femeia a cumpărat cartele de 1.000 de lei, a dictat codurile, şi abia după aceea şi-a sunat copilul şi a aflat că a fost înşelată.
Poliţiştii le recomandă, din nou, bătrânilor să nu mai dea curs unor astfel de cereri, mai ales că procedurile în cazul unui accident nu presupun niciun fel de „împăcare” contra cost cu victima sau angajarea de urgenţă a unui avocat pentru că altfel „şoferul ajunge la puşcărie”. Totodată, este bine ca oamenii să fie prudenţi şi să nu mai vorbească despre vecinii lor cu orice necunoscut care îi abordează. Aşa află escrocii câţi copii are cineva, cum îi cheamă şi unde lucrează, astfel încât atunci când dau telefon sunt credibili pentru că ştiu exact ce să spună. (C. MIRCEA)