0:00

Loteria OPC, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Servicii de proastă calitate, produse expirate sau defecte. Sunt cele mai des întâlnite reclamaţii pe care nemţenii le fac la Protecţia Consumatorilor.  Neregulile sunt constatate de inspectori pe teren în două situaţii: tematic şi operativ. Controalele tematice sunt dictate de instituţia centrală şi au acelaşi profil în toată ţara. Cele operative sunt cele făcute în urma selectării reclamaţiilor pe care cetăţenii le fac. Odată primite, inspectorii au obligativitatea să verifice și să dispună amenzi sau contravenții, dacă se confirmă nereguli. Cum aleg inspectorii OPC firmele pe care urmează să le controleze? În funcție de specificul cerut de instituţia-mamă, inspectorii merg la Registrul Comerțului și cer o listă întreagă de firme cu același profil de activitate: producerea și comercializarea produselor de panificație, de exemplu. De regulă ele sunt verificate în mai multe etape. Ce se întâmplă cu produsele neconforme retrase de pe piață? Pentru produsele expirate, alterate sau neconforme se face un proces verbal de distrugere și se ia confiscă toată cantitatea. Marfa se poate distruge în două feluri: Dacă vorbim de o cantitate mică, atunci acest lucru se întâmplă pe loc. La două pungi de covrigei expirați, de exemplu, se toarnă o soluție toxică pentru distrugere și agentul constatator consemnează asta. Dacă este vorba despre o cantitate mare, în funcţie de periculozitatea ei, ea ajunge la Protan unde este distrusă în baza unui acord de mediu, a declarat comisarul-şef adjunct Vlad Ciurea. (I.H.S.)

Articolul precedentLa cererea ministrului sănătăţii, fetițele chemate la doctor
Articolul următorSistemul de Management Integrat al Deșeurilor: Şeful CJ Neamţ cere seriozitate