În conferință de presă, de miercuri, 2 iulie, primarul Daniel Harpa a semnalat câteva abateri deontologice ale unor angajați ai instituției pe care o conduce. Edilul a semnalat faptul că unii angajați își petrec mult timp în timpul programului pe rețelele de socializare, ceea ce l-a deranjat.
“Având în vedere necesitatea eficientizării activității personalului din cadrul Primăriei Târgu Neamț și problemele semnalate de către reprezentanții mass-media, cu privire la utilizare în exces a rețelelor de socializare, în timpul programului, de către funcționari din Primărie, a fost restricționat accesul pentru: utilizarea rețelelor de socializare, activitățile de comerț electronic în interes personal, vizualizarea site-urilor cu caracter obscen sau de propagandă, de muzică, filme, jocuri, chat-uri. Astfel, accesul la Internet a personalului din cadrul aparatului de specialitate al primarului orașului Târgu Neamț se va face numai în interes de serviciu. Pentru această restricționare, nu este necesară achiziționarea unui soft, Compartimentul Informatic a efectuat modificările necesare în sistemul informatic al instituției”, a spus edilul. Conform Legii nr. 7/2004 privind Codul de conduita a functionarilor publici, Art. 18 (4) funcţionarilor publici care desfăşoară activităţi publicistice în interes personal sau activităţi didactice le este interzis să folosească timpul de lucru ori logistica autorităţii sau a instituţiei publice pentru realizarea acestora.
“În ceea ce privește relația funcționar – cetățean, funcționarii din cadrul Primăriei Târgu Neamț au obligaţia de a asigura un serviciu public de calitate în beneficiul cetăţenilor. În exercitarea funcţiei publice, aceștia trebuie să aibă un comportament profesionist, precum şi să asigure, în condiţiile legii, transparenţa administrativă, pentru a câştiga şi a menţine încrederea publicului în integritatea, imparţialitatea şi eficacitatea autorităţilor şi instituţiilor publice”, a mai adăugat primarul Harpa. Edilul a ameninţat că, în perioada următoare, vor avea loc evaluări ale unor angajați ai primăriei și cu siguranță vor avea loc și reorganizări în aparatele de specialitate. (C.T. STURZU)