0:00

E-On, reclamatul de serviciu, ZCH NEWS - sursa ta de informații

* a crescut numărul reclamațiilor la OPC Neamț

* cap de listă la sesizări sunt serviciile de electricitate şi gaz

“Se ia curentul, mi se strică aparatura electrocasnică”, ”La Deranjamente nu răspunde nimeni”, ”Vin facturi prea mari pentru un consum neconfirmat”. Așa sună cele mai multe din reclamațiile pe care nemțenii le fac la Oficiul pentru Protecția Consumatorului, iar evidența nemulțumirilor (și a nemulțumiților) creşte vizibil de la an la an. Anul acesta, până în agust, s-au înregistrat reclamații cât tot anul 2012, ba chiar cu una în plus, respectiv 57 de sesizări. Cei mai mulți nemțeni reclamă probleme cu serviciile de electricitate și gaze naturale, după cum transmite OPC Neamţ. Aceeași instituție face bilanțul trist al furnizorului de energie: în perioada ianuarie-august 2013, în 47% din solicitări, oamenii s-au plâns de întreruperile curentului electric. Nemţenii sunt nemulţumiţi și de faptul că nu beneficiază de reducerile legale privind ajutorul pentru încălzirea locuinței. 33% dintre petiții au sunat așa. Odată primite, inspectorii au obligativitatea să verifice și să dispună amenzi sau contravenții, dacă neregulile semnalate se confirmă. De cele mai multe ori, sancțiunile sunt contestate în instanță de marii jucători de pe piața de electricitate și cea a gazelor, ceea ce face ca omul să rămână… cu problema semnalată și nerezolvată.

“Ca urmare a nerespectării prevederilor legale din domeniul protecţiei consumatorilor au fost aplicate un număr de 7 amenzi contravenţionale în valoare totală de 40.000 de lei. În două cazuri, operatorul economic a contestat în instanţă procesele verbale, acţiunile fiind în derulare, anunță OPC Neamţ.

Am solicitat companiei E-On Moldova un punct de vedere asupra chestiunii, însă deocamdată el nu ne-a parvenit. Când va sosi, îl vom prezenta ca atare. Până atunci, liber la reclamații. OPC Neamț ne învață și cum trebuie să procedăm.

80% din neregulile din judeţ sunt la Piatra Neamţ

Majoritatea nemţenilor preferă să reclame direct la sediul instituţiei. Odată ajunşi acolo, ei completează un formular de petiţie în care îşi trec numele, prenumele, adresa, dar și un document doveditor care să confirme problema constatată. De regulă, e o factură sau un bon fiscal. Toate aceste date se cer pentru ca omul să poată primi ulterior, în scris, acasă, un răspuns de confirmare a soluţionării reclamaţiei. Petiţii se pot face şi prin intermediul e-mail-ului instituţiei: [email protected] sau telefonic la 0233/217.090.

Ioana HAGI-STAN

Articolul precedentCostache Andone la 94 de ani: O viaţă dedicată sportului
Articolul următorDonaţii pentru „Purtați pe brațe”