0:00

  •  Consiliul de Administrație de la Troleibuzul s-a întrunit azi în ședință de urgență care a durat peste 4 ore
  •  Ședința a fost una cu strigături și acuze
  •  Contractul dintre Troleibuzul și Transmoldavia a fost reziliat pentru că ”nu este în concordață cu prevederile legale
  •  Cine răspunde pentru încălcarea legii?

 Bolmojeala din jurul contractului deja celebru dintre Troleibuzul SA și Transmoldavia SA, societate aflată sub incidența Legii 85/2006 ar părea că a ajuns în punctul din care se încearcă revenirea la normalitate. Consiliul de Administrație, condus de economistul Ion Năstase, s-a întrunit în jurul orei 9 la sediul Troleibuzul și a căutat soluții pentru ieșirea din situația creată. Practic, după ce traseele de transport călători obținute prin încredințare directă de Troleibuzul au fost făcute cadou unei societăți aflate în prag de faliment, cu încălcarea flagrantă a legii, acum se căutau pansamente care să acopere prostia din momentul încheierii unui contract care nu avantaja decât una dintre părți. În urma ședinței care a durat peste 4 ore Consiliul a emis o decizie prin care a statuat noua stare de lucruri.

 Contract reziliat pentru că era… ilegal!

 Decizia CA are 4 puncte. La primul se aprobă ”rezilierea contractului nr. 4491 din 23.12.2013 încheiat cu SC Transmoldavia SA”. Punctele 2 și 3 se referă la ce se va întâmpla cu traseele primite de la Consiliul Județean. Troleibuzul vrea să păstreze două dintre ele, Piatra Neamț-Hoisești și Piatra Neamț-Făurei, adică traseele care au aparținut operatorului care a semnalat primul implicarea ilegală a societății Transmoldavia în acest scandal. Restul treseelor ar urma să fie puse la dispoziția Consiliului Județean și, probabil, ar urma să fie scoase la licitație. La punctul 4 era mandatată conducerea executivă a societății să informeze Consiliul județean cu privire la cele hotărâte. Informare a fost trimisă consiliului și este semnată de directoarea Nadia Ana Năstase. V-o reproducem în totalitate, pentru că ea demonstrează adevărul celor scrise de noi și modul în care și-au turnat cenușă în cap cei în cauză.

Către Consiliul Județean Neamț

 Prin prezența, vă aducem la cunoștință  faptul că în data de 07.01.2014, în urma ședinței Consiliului de Administrație al SC Troleibuzul SA, s-a stabilit rezilierea Contractului de colaborare și asociere nr. 4491 din 24.12.2013 încheiat cu SC Transmoldavia SA, întrucât acesta nu este în concordanță cu prevederile legale în vigoare, din urmatoarele considerente:

La data încheierii contractului sus-menționat nu s-a cunoscut starea juridică a societății Transmoloavia SA, urmând ca în urma solicitării de informații despre aceasta la Oficiul Registrului Comerțului Neamț, să se constate că firma se afla sub incidența Legii nr. 85/2006, fiind în stare de insolvență.

Mai mult decat atât, SC Transmoldavia SA nu avea capacitate juridică de a încheia acest contract. În conformitate cu prevederile art. 10 din Contractul de colaborare și asociere încheiat acesta încetează de drept în caz de dizolvare, lichidare, reorganizare sau desființare administrativă, insolvabilitate sau declarare în stare de faliment a uneia dintre părțile contractante.

Având în vedere cele menționate, Contractul de colaborare și asociere nr. 4491 încheiat în data de 24.12.2013 cu SC Transmoldavia SA nu și-a produs efectele (cine a încasat contravaloarea transportului pe traseele respective în aceste zile? – n.r.) și nici nu a produs prejudicii societății Troleibuzul SA, însă, urmare a faptului că SC TroleibuzuL SA nu deține resursele și mijloacele de transport necesare efectuării tuturor traseelor atribuite direct de Consiliul Judetean Neamț prin Hotărârea nr. 1851/2013 privind programul de transport 2014-2019, vă aducem la cunoștință faptul că societatea noastra este nevoită să renunțe la 13 trasee din cele 15 atribuite prin Hotărârea sus-menționată și va opera doar pe 2 trasee, respectiv:

1. Piatra Neamț – Hoisești – cod traseu nr. 20

2. Piatra – Neamț – Făurei – cod traseu nr. 134, ca urmare a analizei efectuate de compartimentele specializate ale unității”

 Concluzie parțială

 Niște șmecheri s-au sfătuit și au vrut să facă, absolut (dez)interesat, un bine unei societăți private aflate în prag de faliment. Nu mai interesează alte amănunte privind societatea, cine o deține, cum, cine o sprijină dintre consilierii județeni. Șmecherii au luat un contract, cu sprijinul neprecupețit al specialiștilor de la ADI Urbtrans – laborator de creat situații neclare în transportul local, instituție total subordonată politic – și au făcut din el unul penal. După ce lucrurile au ieșit la lumină, toți dau din colț în colț. Unii vin cu amenințări, că de ce s-a scris sau să nu se mai scrie. Alții vorbesc, persuasiv, despre viitoare colaborări pentru binele județului. Nimeni nu vine să-și asume contractul. Directoarea zice că a făcut ce a primit ca decizie de la Consiliul de Administrație. Consiliul zice că era de datoria directoarei să verifice datele din contract și să se asigure că totul este legal.

În acest moment se încearcă îngroparea rahatului, adică a șmecheriei cu traseele încredințate direct pentru a ajunge la cine trebuie și pasarea răspunderii la Consiliul Județean. Nimeni nu mai vrea să discute despre muntele de competențe care veghează la binele societății Troleibuzul SA. În definitiv, totul ar fi foarte simplu, cineva să se ridice și să spună, uite, ăla a venit cu ideea cu Transmoldavia. Apoi s-ar merge pe fir și s-ar afla adevărul pe care-l știe, de fapt, toată lumea.

 Valentin BĂLĂNESCU

Articolul precedentLideri cu 6 victorii
Articolul următorContractu de la trolee lasă victime vii

1 COMENTARIU

Comentariile sunt închise.