like-uri aglomerate 1

Mai mulți pietreni au beneficiat, joi, 13 iunie, de niște articole promoționale venite din partea Asociației Ecologice de Turism Montan Absolut din București care își dorește să promoveze un proiect numit „Bucătăria tradițională și meșteșuguri pe plaiuri moldovenești”. Ca în aproape orice caz, oamenii s-au bucurat pentru că au primit ceva gratis. Intențiile bune scot însă la iveală câteva mari semne de întrebare. În Piatra Neamț, oamenii au primit un tricou, un CD și un pliant. Despre tricou, nu încape vorbă, lumea a fost mulțumită. Pliantul, și el cât se poate de lucios. Mergând mai departe și vizionând CD-ul îți poți da seama cât de mult efort s-a depus în realizarea lui. Astfel, se poate observa că cele mai multe obiective promovate în filmulețul care are aproximativ 20 de minute, sunt filmate în curtea Muzeul Satului din București. Pentru celelalte cadre, imaginile sunt prea puțin satisfăcătoare și reprezentative pentru o documentare serioasă pe teren. Mai mult, „bucătăria tradițională” pe care beneficiarii proiectului și-au dorit să o promoveze necunoscătorilor e una mai mult decât superficială. Pentru două femei și câteva frământări de aluat, care apar pe materialul video, considerăm că titlul proiectului este total nepotrivit. Dacă mergem mai departe, vedem că beneficiarul s-a angajat ca în proiect să facă un site și o adresă de Facebook care să promoveze obiectivele din județele Neamț, Iași și Bacău. Există și acestea, dar ceea ce puteți găsi acolo este prezentat într-un mod de-a dreptul „zgârcit”. Pe site-ul proiectului (www.tradițiimoldovenești.ro), la secțiunea „Bucătărie Moldovenească” sunt „aruncate” câteva rețete despre care nu știm de unde sunt transcrise, dar aflăm că sunt „bucate alese, pregătite ca în județele Neamț, Bacău și Iași”. La secțiunea „Meșteșuguri Moldovenești” informații nu abundă, sursa de unde au fost luate rămânând o enigmă. Într-o altă secțiune puteți vedea albumul foto și filmulețul amintit. Nu am comenta toate aceste „realizări” ale Asociației Ecologice de Turism Montan Absolut dacă nu am ști și valoarea care stă la baza proiectului. Totalul este de 887.359 de lei. Cu această sumă, asociația care a luat deloc neglijabila sumă de 695.561 lei (n.r. – fonduri nerambursabile) a reușit să strângă un record de like-uri pe adresa de Facebook, în decursul unui an de implementare al proiectului. „Șepte” la număr. Va urma.

 like-uri aglomerate

Marian TEODOROF

Articolul precedentProfesorul Zenembisi, din nou la Rareș
Articolul următorTomograful spitalului și-a dat… tubul

1 COMENTARIU

  1. CE sa faci DOM .le toata lumea promoveaza si are proiecte in ziua de azi ! NUMAI rezultatele vin mai greu , nu sunt ei singurii ,mai este o asociatie de asta si pe la noi in judet ,despre care sa scris si laudat in presa locala , ca vor promova turismul montan ,agoturism ,etc. SI au avut ca rezultat , montarea unor stalpi pe fosta si actuala partie de schi ,din DURAU , construirea unui garaj din placi OSB ,achizitionarea unui utilaj ptr intretinerea si nivelarea zapezii pe partie , cei drept utilajul mai nout , plus cateva schiuri impreuna cu bete , inceperea unui patinoar ,prin excavarea urmat de montarea cofragului ptr turnarea betonului SI ATAT . ESTE activitatea celor de la ASOCIATIA CRESTELE CEAHLAULUI , sa promovat de sa rupt ! ROMANIA trezeste te

Comments are closed.