Ministrul Sorin Cîmpeanu a declarat, pentru Agerpres, că dorește să „implementeze un sistem de evaluare, acreditare a unităților after school”.
Un lucru aproape imposibil declară inspectorul școlar general al IȘJ Neamț care spune că acest business este unul care aparține „privaților”. Așa cum ne-a declarat acesta, „la nivelul IȘJ Neamț nu există o evidență a celor care se ocupă cu After School”.
Ministerul Educației are un altfel de „after school” sub numele „Școala după Școală” (SDS). În esență e aceeași „Mărie cu altă pălărie”. Acest program (SDS) beneficiază de o metodologie, încă din anul 2011, supusă Legii Educației, care prevede că acestă activitate este una „complementară programului școlar obligatoriu, care oferă oportunități de învățare formală și non-formală, pentru consolidarea competențelor, învățare remedială și accelerare a învățării prin activități educative, recreative și de timp liber”. Ceea ce lasă ministrul să se înțeleagă este faptul că se dorește trecerea celor care s-au apucat de afacerea „After School” prin filtrul Legii Educației. Adică, autorizație și acreditare din partea ministerului. Asta pentru că „Școala după Școală” funcționează și nu prea.
În Neamț sunt doar 13 astfel de programe care se derulează în școli cu aprobarea Inspectoratului Școlar. Cele mai multe (7 la număr), în Piatra Neamț. În timp ce pentru o unitate de învățământ este o adevărată muncă pentru derularea programului „Școală după Școală”, pentru cei cu spirit antreprenorial care vor să înființeze un „After School” nu este nevoie decât de crearea unui ONG. Restul merge ca uns mai ales dacă primăria închiriază unei astfel de „entități” un spațiu chiar în curtea școlii.
„Un ONG care desfășoară o activitate de tip After School poate solicita primăriei, spre închiriere, o sală de clasă. Clădirile sunt ale primăriei și, în afara programului școlar, acestea pot fi închiriate. Este posibil ca în unele școli din Neamț să existe astfel de firme care au grijă de copii, după programul școlar. Asta nu cade în responsabilitatea noastră ci, mai degrabă, a părinților care își dau consimțământul pentru astfel de activități”, a precizat inspectorul școlar Stan.
Tot ministrul Cîmpeanu, a dezvăluit, pentru aceeași agenție de știri, că motivul care stă la baza deciziei de a monitoriza after school-urile este aceea că „în prezent, există directori de şcoli care „patronează” programe de tip after school chiar în şcolile lor.” (M. TEODOROF)