traditii moldovenesti 01

Ziua în amiaza-mare, în zona Muzeului de Istorie din Piatra Neamț, doi tineri cu accent fin din sud promovau de mama focului niscaiva tricouri. Cel puțin așa am aflat de la un beneficiar al materialului publicitar. Întrebat cu ce ocazie se împart tricourile, unul din fericiții posesori ne-a răspuns: „Habar n-am, dar au niște tricouri faine din bumbac, cu guler care se întoarce. Sunt niște băieți din București. Intrați și dumneavoastră în față că și eu am intrat”. Am întrebat persoanele care împărțeau materiale publicitare, cine sunt și de ce fac aceste „cadouri”. Am solicitat un pliant, fără să arătăm interes pentru un tricou extraordinar din bumbac 100%, mărimea Xlarge. N-am avut de ales și a trebuit să luăm tot pachetul „promoțional”: tricou, CD și pliant. „Aveți toate informațiile în pliant”, ne-a spus unul din cei care împărțeau „fonduri europene”. Pentru cei care au apucat tricouri, dar și pentru cei care nu au prins oferta o să vă spunem că „împărțiturile” vin din partea „Asociației Ecologice de Turism Montan Absolut” din București, prin Direcția de Gestionare Fonduri Comunitare pentru Turism Organismul Intermediar pentru Turism. Tot de pe „fițuică” mai aflăm că „proiectul este selectat în cadrul Programului Operațional Regional și co-finanțat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională”.

De pe site-ul oficial al asociației am aflat, cu părere de rău că proiectul e pe terminate, așa că stocurile au fost în lichidare. Asociația care a luat ceva „fonduri europene” pentru promovarea turismului în Moldova poate constitui un model pentru asociațiile din Neamț care doresc să facă cunoscută publicului larg „perla” din coroana Moldovei. „Perioada de derulare a proiectului este iunie 2012 – iunie 2013. Obiectivul proiectului îl reprezintă promovarea regiunii de dezvoltare Nord-Est prin prezentarea vestitei bucătării moldoveneşti şi a obiectelor de artizanat tradiţionale realizate cu mare artă de meşteşugarii locali din judeţele Neamţ, Iaşi şi Bacău (localităţile Răducăneni, Poiana, Deleni, Belceşti, Săbăoani, Pipirig, Aşau, Agăş, Brusturoasa, Pălanca, Ghimeş-Făget). Proiectul prevede activităţi de promovare prin metode precum: marketing-ul direct (3.700 bucăţi DVD-uri, 9.000 bucăţi pliante, 3.700 bucăţi ghiduri turistice, 3.700 bucăţi linguri din lemn, 3.700 bucăţi şorturi de bucătărie, 3.700 bucăţi carneţele cu spiră metalică, 3.700 bucăţi tricouri), campanie outdoor (bannere), materiale video – audio, care vor avea rolul de a prezenta atât proiectul cât şi obiectivele turistice, publicitate (publicare articole de presă, ce promovează proiectul, panouri publicitare cu descrierea investiţiei propusă în comunele luate în vedere şi recolantarea acestora cu descrierea investiţiei realizată la finalizarea proiectului), creare website, pagina Facebook”. Am uitat să precizăm, pe site-ul www.tradițiimoldovenesti.ro puteți admira un coteț de păsări sau o cușcă de câine de-a dreptul tradiționale… din zona Moldovei.

 traditii moldovenesti 02

traditii moldovenesti 03

Marian TEODOROF

Articolul precedentDe la 1 iulie apar primele buletine electronice
Articolul următorVară “fierbinte” pe Borzoghean

1 COMENTARIU

  1. Baietii debarcase dintr-un jeep Kia,cu o zi innainte erau prin parculetul din centru.Brosura si CD-ul sint de toata jena facute in bataie de joc ,informatii sumare cu greseli de continut,tricoul ar fi fost bun daca nu era scris,au stricat materialul.Asa se distribuie banii europeni,cine poate ajunge la ei,poate

Comments are closed.