reclama autocenter

buletine electronice

* noile buletine electronice vor circula începând cu 1 aprilie 2014

În afară de elementele clasice care sunt deja trecute în actualele cărţi de identitate: numele şi prenumele titularului, sexul, cetăţenia, data şi locul naşterii titularului, semnătura olografă a a titularului, imaginea facială, CNP şi adresa de domiciliu, noile cărţi de identitate electronice vor mai conţine: datele din formatul tipărit, cu excepţia semnăturii olografe a titularului, prenumele părinţilor titularului, certificate şi certificate calificate, date biometrice ale titularului constând în imaginea facială şi imaginile impresiunilor papilare a două degete. Noile buletine ar urma să se elibereze începând cu data de 1 aprilie 2014, iar punerea lor în circulaţie se va face eşalonat în termen de maximum 18 luni de la data emiterii primei cărţi de identitate. Documentele de identitate nu vor mai putea fi falsificate, susţin autorităţile, deoarece vor conţine cip-uri şi amprentele titularilor, dar şi dovada că aceştia sunt asiguraţi medical.
Cartea de identitate va avea încorporat un cip cu interfaţă contact, iar Cartea electronică de identitate (CEI) şi Cartea electronică provizorie vor avea încorporate un cip cu dublă interfaţă, cu contact şi contactless. Cip-urile includ microcontrolere integrate, cu capabilităţi de procesare criptografică, memorie internă şi au implementate intern măsuri de protecţie avansată împotriva accesului neautorizat şi a copierii/alterării informaţiilor conţinute (…) Asigurarea confidenţialităţii datelor transmise/primite între CEI/CER şi cititor se face prin utilizarea metodelor criptografice şi/sau a unei infrastructuri de chei publice”, se arată în nota de fundamentare a proiectului care modifică legislaţia veche.
Totodată, accesul la datele necesare creării semnăturilor digitale va fi permis numai după o validare suplimentară de către titular, cum ar fi un număr personal de identificare (PIN).
Memoria inclusă în cip va avea trei zone: zona de date cu caracter personal, zona de date biometrice (la care accesul se face numai pe baza unor certificate digitale eliberate de statul român) şi zona de certificate şi certificate calificate care reprezintă ‘o carte de identitate’ virtuală ce permite identificarea in mediul electronic.
Procedurile de preluare a datelor biometrice pentru emiterea cărţii electronice de identitate se realizează numai în prezenta titularului, la sediul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor sau al Direcţiei, cu excepţia situaţiei în care persoana este netransportabilă, respectiv la sediul misiunii diplomatice sau al oficiului consular care înregistrează cererea pentru eliberarea cărţii electronice de identitate.
În acelaşi timp, imaginile impresiunilor papilare colectate pentru eliberarea cărţii electronice de identitate şi stocate în Sistemul naţional informatic de evidenţă a persoanelor se şterg prin procedură automată, imediat după ridicarea cărţii electronice de identitate sau, dacă nu a fost ridicată, cel târziu la împlinirea unui termen de 3 luni de la data programată pentru eliberarea acesteia.
Cine nu doreşte carte de identitate electronică poate opta pentru una normală, dar nu va conţine cipul şi amprentele detinăţorului.

Ioana HAGI-STAN

Articolul precedentTeatru în premieră la Vânători-Neamț
Articolul următorMoș Nicolae a adus patinoar la Târgu-Neamț