Vineri, 16 iunie, într-una din sălile de conferințe ale hotelului ”Roman Plaza” a avut loc „Romanian Travel Forum”, un eveniment organizat de agenția de turism ”Innovation Travel”, dedicat promovării incoming-ului. Forumul a adunat laolaltă oameni din turism, oameni dedicați turismului și promovării României, inclusiv de peste Prut. La forum au participat agenții de turism, jurnaliști din turism, reprezentanți ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism și investitori în turism. Jurnaliștii din turism sunt constituiți în FIJET – Federația Internațională a Jurnaliștilor și Scriitorilor din Turism, iar la eveniment au participat și jurnaliști din străinătate: Giacomo Glavianni și Ana Maria Massaro (FIJET Italia) și Slobodan Kodric (FIJET Croația).
Județul Neamț a fost reprezentat de doamna Anca Afloarei (Consiliul județean Neamț), Nușa Chiriac, antreprenor hotel ”Roman Plaza” și familia Chiriac, antreprenorii hotelului ”Bistrița” din Durău.
A adresat un cuvânt de bun venit și a urat succes primarul Romanului, Lucian Micu.
Discuțiile s-au purtat, în general, pe noile trenduri în turism și pe găsirea de noi metode de atragere a turiștilor. Doamna Chiriac de la Durău a arătat în expozeul său că grupurile organizate de străini vor să viziteze locuri cu activități ori datini autentice, nu pensiuni agro-turistice, cu ștergare de artizanat și ospătari în costume naționale. S-a afirmat de către unii vorbitori că interesul străinilor pentru Bucovina scade, datorită kitch-urilor de ”pensiuni rustice” cu jacuzzi și construcțiilor noi, megalomanice, care au început să acopere casele țărănești tradiționale.De aici discuția a deviat lejer de la temă, ajungându-se la dezbaterea problemei ”cum se poate fiscaliza o vizită la o stână autentică, evident, fără casă de marcaj…
Deși pe alocuri s-au și ”vorbit discuții”, oamenii de turism par că realmente doresc să facă ceva mai mult și mai bine pentru promovare României.
(D.A.)