Fostul Ministru al Educației, Mircea Dumitru, a făcut acuzații serioase la adresa inspectorilor școlari generali, precizând, pe pagina sa de Faceboook, că ”se vorbește despre un număr de peste 650 de posturi de director și director adjunct care ar fi rămase neocupate în urma concursului și care, spun cei de la Educație, ar trebui să fie atribuite acelorași persoane aflate în funcție. Să rămânem fideli adevărului și să spunem că nimeni nu vorbește astăzi de posturile rămase neocupate pentru că inspectorii școlari generali de la București și Bacău (am aflat zilele acestea) au încălcat cu bună știință metodologia și au refuzat să numească directorii, în așteptarea schimbării de la partid. Nimeni nu vorbește că cele peste 650 de situații unde ar fi nevoie de numirea acelorași persoane sunt, de fapt, cu puțin peste 350, dacă scădem cele două județe unde inspectorii au așteptat schimbarea de la partid și nu au consultat consiliile profesorale pentru noi directori”.

mircea-dumitru-capturaAcuzațiile vin în contextul în care actualii oficiali ai Ministerului Educației au decis să dea mână liberă inspectoratelor școlare să numească în funcții foști directori, care fie nu au participat la concurs, fie au fost respinși, contrar metodologiei de concurs stabilită în mandatul lui Mircea Dumitru. În postare, fostul ministru vorbește și despre presiuni făcute asupra directorilor noi pentru a renunța la post: ”Când am fost sesizat de neregulile de la București, am semnat, în 29 decembrie, ordinul pentru cercetarea disciplinară a inspectorului școlar al Municipiului București. S-a așternut liniștea peste asta. Primesc semnale acum că sunt directori noi asupra cărora, în aceste zile, se fac presiuni pentru a renunța la post, astfel încât să poată fi numiți cei de dinaintea lor. Acestora, și numai lor, le transmit că nu trebuie să renunțe la munca și efortul depuse, la proiectele pe care și le-au făcut pentru școală și că, mai ales, demnitatea personală și curajul moral sunt valori care trebuie transmise elevelor și elevilor, deopotrivă, cu toate celelalte conținuturi științifice”.

În ce privește situația de la Bacău, reprezentanții Inspectoratului Școlar consideră nejustificate acuzațiile fostului ministru și, spun ei, directorii nu au fost numiți până la schimbarea conducerii ministerului pentru că au existat prea puține propuneri din partea consiliilor profesorale pentru posturile vacante.

ida-vladMai mult, Ida Vlad, inspector școlar general adjunct al ISJ Bacău, delegată cu atribuțiuni de general în locul Theodorei Șotcan (actual deputat de Bacău), spune că a cerut Ministerul Educației o derogare de la data limită a numirilor: ”La momentul 21 decembrie, la Inspectoratul Școlar, erau înregistrate doar 24 de adrese cu propuneri ale consiliilor profesorale. Noi aveam rămase neocupate 85 de funcții de director/ director adjunct, motiv pentru care ședința Consiliului de Administrație al ISJ Bacău din 21 decembrie am amânat-o pentru 23, așteptând alte propuneri. Având în vedere că, până în 23 decembrie, ultima zi dinaintea vacanței de iarnă, nu au mai venit decât 11 adrese, adică din nou nu acopeream întreaga arie de funcții neocupate prin concurs, am solicitat de la Ministerul Educației o derogare în ceea ce privește numirea directorilor începând cu semestrul al doilea. Scris, fundamentat, cu argumente, adică începând cu 6 februarie. Mobilitatea personalului ar fi fost una destul de mare, motiv pentru care am solicitat derogare. Am primit răspuns că nu ni se dă această derogare, în 29 decembrie, când nu mai puteam să convoc Consiliul de Administrație, nu se puteau convoca ședințe ale consiliilor profesorale, trebuiau rechemați oameni din concediu și era o procedură destul de groaie. Și să nu uităm că, în perioada 24 decembrie – 6 ianuarie, au fost și multe sărbători. În 6 ianuarie, nu aveam încă numiți directori. Am primit un nou răspuns, nu numai noi, ci printr-o notă generală adresată tuturor inspectoratelor din țară. E adevărat că la noi erau mai multe funcții neocupate prin concurs. Ieri, 9 ianuarie, am avut Consiliu de Administrație și ne-am folosit și de ordinul din 6 ianuarie”.

Ministerul Educației a precizat, în 9 ianuarie, că numirile făcute prin detașare în interesul învățământului pentru posturile neocupate prin concurs vor fi valabile doar până în august 2017, dată până la care s-au dat asigurări că se va organiza un nou concurs. (Marian TEODOROF)

Articolul precedentMașină de poliție în șanț
Articolul următorDumitru Bezem – “Spectacolul imaginii”, pe simezele Bibliotecii “Kirileanu”
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.

5 COMENTARII

  1. Aceleași presiuni se fac și in Neamț la școlile unde au picat directorii în funcție și nu au avut contracandidați. Se fac presiuni asupra oamenilor numiți să demisioneze ca să le poată lua locul directorii care nu au luat examenul.

  2. Demisia colegului desemnat de consiliu profesoral e un act perfect legal.
    Scoala ramand fara director si este nevoie de alt director. Legal siaici.
    Cum vechiul director, cel care a picat concursul, poate fi numit in functie nu se incalca nici o lege.
    Ce e in neregula?

    Credeati ca se schimba ceva in tara asta?

  3. O înțeleg pe dna de la Bacău , dar am o întrebare: De ce nu s-au respectat propunerile făcute în datele de 3, 4, 5 I, de către unele școli și s-a așteptat ,,adresa” de pe 6 ianuarie?Aceasta, chiar dacă poartă data de 6 I, este aplicabilă doar din 9 I , când a apărut în MO. Celor propuși de ce nu li s-a cerut acordul, ca să poată fi numiți înainte de 6, sau, mă rog după 9 I? Poate să răspundă?

  4. La Bacau, in unele scoli nu s-a tinut cont de propunerile consililor profesorale pentru numirea directorului adjunct, cum ar fi la Colegiul de Arta, dar in alte scoli s-a tinut cont, cum ar fi Colegiul Vranceanu. Cum se explica asta? Nu se aplica aceleasi reguli pentru toata lumea?

Comentariile sunt închise.