În prima zi de obligativitate a cardului de sănătate, nemțenii s-au prezentat pregătiți, se pare, la furnizorii de servicii medicale.
După 4 luni în care s-au utilizat, în paralel, adeverințele eliberate de CJAS și cardurile, lucrurile par să intre în linie dreaptă.
Daniel Antoniu, asistent medical principal în Policlinica Spitalului Județean de Urgență Piatra Neamț spune că procedura de validare a serviciilor medicale a decurs fără probleme.
„Pacienții vin pregătiți în Ambulatoriul Integrat de Specialitate al spitalului. Știu că trebuie să aibă asupra lor trimitere de la medicul de familie și cardul de sănătate. Iar acest lucru se întâmplă de ceva timp, de vreo câteva luni, de când oamenii au înțeles că pentru un consult medical este necesar cardul de sănătate”, a declarat Daniel Antoniu.
Casa de Asigurări de Sănătate Neamț a trimis, în ultimele două luni, echipe de monitorizare și control pentru a supraveghea modul în care este utilizat cardul de sănătate și pentru a oferi suport și îndrumare atât asiguraților, cât și furnizorilor de servicii medicale și farmaceutice.
„Acolo unde au fost identificate deficiențe în acordarea serviciilor medicale, acestea au fost remediate. În cazul în care se vor constata abateri de la legalitate, vor fi luate măsuri în funcție de gravitatea abaterii”, a declarat jr. Radu Firăstrău, director al Casei de Asigurări de Sănătate Neamț.
De altfel, programul cu publicul la CJAS Neamț a fost prelungit începând de marți, 1 septembrie, pentru a răspunde tuturor solicitărilor, mai ales a celora care s-au trezit în ultima clipă că nu au card de sănătate la momentul în care acesta a devenit obligatoriu. Noul program cu publicul este 8.00-20.00.
Asiguraţii cărora până la această data nu li s-a emis cardul de sănătate pot beneficia de servicii medicale fără prezentarea acestuia și fără a fi necesară adeverința de asigurat eliberată de CJAS. Furnizorul de servicii medicale va verifica în aplicația de pe site-ul CNAS calitatea de asigurat și dacă pacientul are sau nu card emis. Doar în condițiile în care o persoana asigurată figurează în sistem, din diverse motive, ca fiind neasigurată, este necesară prezentarea la furnizor a adeverinței de asigurat eliberată de Casa de Asigurări la care este înscris. (Oana IOSUB-TOMA)