Pe site-ul Spitalului Județean de Urgență (SJU) Neamț există mai multe instrumente prin care pacienții își pot exprima părerile față de actul medical, modul în care au fost tratați de personalul medical, gradul de satisfacție la externare, etc. Dintre toate, cel mai interesant este un chestionar de feed-back al pacientului, așa se numește, și este pus la dispoziția bolnavilor, potrivit celor stabilite prin Ordinul Ministerului Sănătății nr. 145 din 11 februarie 2015. În preambul, se arată că unitatea face acest sondaj de opinie printre pacienți cu scopul de a îmbunătăți comunicarea cu aceștia și pentru creșterea calității serviciilor medicale. Înainte de a completa chestionarul – care se poate face online sau pe formularul tipărit ce poate fi solicitat de la spital, la externare – pacienții sunt invitați să citească, mai întâi, drepturile și obligațiile pe care le au în această calitate și abia apoi să completeze formularul.

Ceea ce este remarcabil este faptul că, deși în toate secțiile de spital, la intrarea în pavilioane, în cadrul policlinicii și alte incinte ale spitalului sunt afișate la locuri vizibile aceste drepturi și obligații, cel mai probabil nimeni nu le citește. Dovadă în acest sens este și link-ul inclus în preambulul chestionarului de feedback, ce trimite pacientul să citească întâi care sunt drepturile și obligațiile, după care urmează chestionarul propriu-zis. Dacă pacienții ar citi drepturile și obligațiile ce le revin, ar ști că primul drept este acela la informație medicală și că au 29 de obligații de respectat cât timp sunt internați. Nu de alta, dar când fac reclamații, să fie informați. Pentru cei interesați, există drepturi și obligații distincte pentru cei asigurați. (C.I.)

pietricica turism

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here