Potrivit șefului Stației CFR Piatra-Neamț, Vasile Zaharia, mai multe trenuri au rămas blocate în staţii, miercuri, 22 martie, din cauza unei greve spontane a angajaților CFR declanșată la nivel național. Trenul 452 Regio, care circulă pe ruta Bicaz-Bacău, este oprit la Gârleni, iar trenul 1858 Interregio, care circulă pe ruta Piatra-Neamț – București nu a mai plecat la timp, rămânând în stația din Piatra-Neamț.
“Dați-mi voie să mă abțin de la declarații, deoarece eu fac parte din personalul administrativ. Ce pot să vă spun este că această grevă spontană a început la ora 7:00 și s-a anunțat că va ține până la ora 9:00. Acum e trecut de ora 9:30 și chiar nu știu să vă spun cât ar mai putea dura. Motivele acestei greve sunt aceleași ca cele invocate la nivel național“, a precizat Vasile Zaharia.
Motivele principale pentru care angajații CFR s-au revoltat sunt neîncheierea Contractului Colectiv de Muncă și salariile mici pe care susțin că le au. CFR Călători a emis, în această dimineață, un comunicat de presă prin care anunță despre grevă, negocierile care se poartă pentru semnarea noului Contract Colectiv de Muncă, dar și că cei ce doresc să renunțe la călătorie, la cerere, li se va restitui contravaloarea biletului.
Comunicat CFR
“În data de 22 martie, începând cu ora 7:00, o parte dintre angajaţii feroviari au oprit spontan lucrul. Această acţiune afectează circulaţia unor trenuri. Oprirea lucrului are loc în contextul în care administraţia şi federaţiile sindicatele reprezentative se află în negocieri pentru semnarea noului Contractul Colectiv de Muncă 2017-2018, negocieri în cadrul cărora conducerea CFR Călători a anunţat că în bugetul companiei pentru anul 2017 este inclusă o creşterea a fondului de salarii, creştere care va conduce în urma negocierilor la majorări salariale.
Administrația intenționează să reașeze clasele de salarizare, în funcție de fondul de salarii care se va asigura prin bugetul de venituri si cheltuieli al CFR Călători, pentru funcțiile de bază: acari, manevrați, șefi de manevră, conductori, șefi de tren, casieri, informatori din ramura MC și pentru funcțiile de execuție din celelalte ramuri, cu posibilitatea de diferențiere în funcție de complexitatea și de volumul de muncă.
Rugăm pasagerii ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre întârzierile care se înregistrează în trafic, la personalul nostru din staţii sau: 021/9521 – INFO CFR (trafic intern). numerele de telefon de la gările CFR sunt publicate pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea INFORMAȚII TELEFONICE http://aplicatii.cfrcalatori.ro/ro/informatii-telefonice. 021/319.0358 – Biroul Relaţii cu Publicul din Gara de Nord Bucureşti; aplicația TRENUL MEU (http://www.cfr.ro/index.php/cauta-tren ), introduceţi numărul exact al trenului în căsuţa indicată şi click pe Informații tren. Obtineţi informaţii în timp real despre opriri, întârzieri, minutele de staţionare în următoarea gară şi timpul estimat de sosire. verificați tabelele de sosire/plecare a trenurilor, actualizate din minut în minut pe site-ul www.cfr.ro domeniul CAMERE WEB;
Celor care doresc să renunțe la călătorie, la cerere li se va restitui contravaloarea biletelor. CFR Călători este deschisă dialogului şi transparenței în relația cu angajații și cu partenerii sociali, astfel încât să putem identifica soluțiile potrivite contextului actual. De asemenea, cei care doresc să facă propuneri sau au solicitări, le pot transmite companiei prin liderii sindicali sau direct la adresa de e-mail [email protected]. CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru disconfortul creat de acest eveniment şi îi asigură că se depun toate eforturile astfel încât să asigurăm condiţii optime de reluare a circulaţiei trenurilor”. (T. MARIAN)