0:00

Reguli noi pentru pacienții Spitalului Roman, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Pacienții care vor să apeleze la serviciile Spitalului Roman au, de luna aceasta, noi reguli de adresare. Schimbările sunt motivate de nevoia unității medicale de a se acredita. Chiar dacă par desprinse din filmele americane cu medici care lucrează la Camera de Urgențe, modificările sunt deja puse în aplicație și, că vor sau nu, bolnavii și rudele trebuie să se alinieze noilor standarde.

Pacientul, pus să-și dea consimțământul

Comitetul director al Spitalului a decis ca, săptămânal, în fiecare zi de miercuri, să organizeze întâlniri cu șefii de secție. Săptămâna trecută, împreună, cadrele medicale au stabilit ca fiecare pacient internat pe o secție să dea cu subsemnatul, în sensul de a semna, că este conștinent de tratamentele care i se vor aplica. Măsura pare, la prima vedere, ciudată, dat fiind faptul că medicii știu mai bine ce este în interesul pacientului, însă procedurile de acreditare cer o atenție în plus pe ceea ce înseamnă drepturile pacienților. „Am definitivat consimțămintele pentru pacienți. Ele existau și înainte, dar acum au fost aliniate la legislația actuală. Este un formular pentru situații când pacientul nu poate să-și exprime voința – fiind în comă sau având utlburări psihice, moment în care semnează aparținătorul. Un alt formular vizează starea de urgență și acceptul pacientului pentru a primi tratament și a fi supus unor investigații. În cazul copiilor, formularul trebuie să fie semnat de părinte. Un caz special vizează operațiile și inclusiv anestezia și tratamentul post-operatoriu”, a declarat doctor Cătălina Pălăncianu, managerul Spitalului Roman. Aceasta spune că, tocmai în secția de Interne unde-și desfășoară activitatea de medic, a avut un pacient cu probleme psihice și fără aparținători. În acest caz, chiar și fără consimțământ, medicii i-au aplicat bolnavului tratamentul.

 

Pacienții – întâi înregistrați, apoi tratați

 

O altă modificare, de mult anunțată în unitatea medicală, privește accesul pacienților și rudelor în Spital. Dacă noul triaj inaugurat nu mai permite accesul vizitatorilor înainte de ora 15, nici pacienții nu vor mai urca sau coborî când vor de pe secție. În plus, toate fișele pacienților intrați în Spital vor fi înregistrate în baza de date a unității. Un pacient venit cu bilet de la medicul de familie merge la consult în ambulatoriu. Dacă trebuie internat, pacientul va fi condus de o infirmieră întâi la biroul de informații, unde se va înregistra prima parte a foii de observație, adică până la diagnostic. De acolo, bolnavul merge la garderobă și mai departe pe secție, tot timpul fiind acompaniat de un angajat al unității. La fel și în cazul pacienților care ajung la Centrul de Primiri Urgențe (CPU) și care necesită internare”, a mai declarat managerul Pălăncianu.

Aceasta spune că, de o săptămână, de când funcționează noul sistem, oamenii s-au obișnuit să respecte regulile.

 

Bani scoși din buzunare

 

Dacă până acum, cine dorea o investigație apela la serviciile Spitalului fără să plătească, lucrurile s-au schimbat acum. Cel puțin pentru ceea ce înseamnă controlul de rutină și mai ales pe radiografii. Începând din această lună, pacienții care nu vin în urgență, ci pentru un control de rutină, vor avea de achitat între 20 și 50 de lei pentru o radiografie, funcție de complexitatea afecțiunii. “Am decis ca acele radiograii de control ale pacienților, care vin în ambulator sau la cerere, să fie contra-cost. Chiar dacă au bilet de trimitere, acesta decontează doar consultația, nu și examentul radiologic. Acesta se va plăti funcție de tarifele aprobate de Casa de Asigurări de Sănătate. Pacientul care nu este asigurat va face și el radiografia tot contra-cost, asta dacă nu este urgență. În plus, pacienții deplasabili vor trebuie să meargă în Policlinică, la etajul I, iar cei care au diferite probleme pot să-și facă investigația la secția de Radiologie din Spital. Cu alte cuvinte, dacă ai o fractură și vii la control, chiar dacă ai bilet – vei plăti”, a mai declarat managerul Spitalului. Și la CPU, un asistent va asigura non-stop trierea bolnavilor. Acesta va verifica gradul urgenței pentru cei care așteaptă și va comunica medicului, acesta fiind cel care va decide prioritatea de preluare a bolnavilor.

 

Interfață cu informații utile bolnavilor

 

O nouă schimbare se va face pe linia de comunicare dintre unitate și eventualii viitori bolnavi. Dacă acum site-ul Spitalului Roman (www.spitalroman.ro) oferă mai multe informații legate de declarațiile de avere ale șefilor de secții sau anunțurile de angajare, pe viitor și pacienții vor găsi detalii direct folositoare în cazul în care vor să consulte un specialist. Conform managementului Spitalului, până săptămâna viitoare, medicii șefi de secție vor trebui să vină cu propuneri și informații concrete privind activitatea din subordine: “Datele de pe site nu trebuie să conțină doar informații generale despre spital, ci din fiecare secție. Unele au reușit să se alinieze, dar cele mai multe nu au făcut asta. Șefii de secție pot strânge inclusiv imagini cu echipamentele din dotare. Dar, informațiile obligatorii trebuie să vizeze amplasamentul secției, numărul de saloane, pregătirea personalului, plus lista de servicii medicale ale fiecăruia. Un aspect important este acela că fiecare secție va avea făcut public numărul de telefon la care pacienții pot să se programeze, fie pentru internare, fie pentru un consult în amulator”.

 

Claudia MATEI

Articolul precedentFuneralii fericite și numărul 19
Articolul următorKarate Tradiţional: Cupa României a plecat la Iaşi