prospectiuni 93

Prospecțiuni SA cere sprijinul locuitorilor din județul Neamț pentru identificarea proprietarilor și ai arendașilor din zonele de lucru. Compania lucrează în prezent la realizarea a două proiecte de achiziție de date geofizice pentru Romgaz în regiune, iar agenţii de permit au început deja colaborarea cu unii săteni.

Procesul de informare al comunităţii locale este unul foarte bine pus la punct. În momentul inițierii lucrărilor, primul pas este contactarea autorităților locale – primarul, consiliul local și poliția, cu ajutorul cărora se vor identifica proprietarii de terenuri şi arendaşii.  Proprietarii sunt informați în legătură cu intențiile și metodele de acțiune ale angajaților Prospecțiuni SA şi primesc o sumă de bani negociată, o renta, pentru accesul pe terenurile lor. În plus, este recompensată orice daună temporară ulterioară a culturilor agricole.

În următoare etapă, sunt postate anunţuri la sediul primăriei din localitate, iar localnicii primesc prin poştă scrisori de informare unde pot găsi şi datele de contact ale companiei în cazul în care vor să le adreseze angajaților întrebări sau sesizări legate de activitatea din teren. „Am întâlnit însă și cazuri izolate în care, din cauza lipsei cadastrului, nu am putut identifica proprietarii, mai ales că în România, doar 12% din teritoriu are cadastru efectuat.  În cazul altor proprietari, lipsa documentelor este şi ea o problemă, fie din cauză că nu a fost făcută succesiunea sau pentru că nu au fost întocmite documentele care sa ateste acest lucru”, declară Marius Milea, Director de Operațiuni la compania Prospecțiuni SA.

„Este dureros pentru noi atunci când se întâmplă să nu ne putem conecta cu localnicii”

Oficialii companiei precizează că se depun toate eforturile pentru ca fiecare proprietar de teren să fie identificat și contactat, iar agenţii de permit se adresează fiecărui proprietar în parte şi poartă discuţii individuale pentru stabilirea unei relaţii deschise. Călina Piper face parte din echipa Prospecţiuni din 2012 şi are deja o colecţie mare de poveşti despre cum sunt primiţi angajaţii Prospecţiuni în diverse zone din România. „Se întâmplă deseori ca oamenii să nu accepte să discute cu noi până nu ne pun la masă. Pentru ei este chiar o jignire daca nu stai să bei o cafea cu ei, să le povesteşti despre tine, iar uneori mai păţim să ne ţină ore în şir în casă ca să ne povestească despre viața lor. Indiferent de zonă, găsești oameni de treabă. Este chiar dureros pentru noi atunci când se întâmplă să nu ne putem conecta cu localnicii”, povesteşte Călina.

Prin toate aceste demersuri, compania încearcă să se asigure că localnicii sunt la curent cu procesul achiziţiei de date şi că pot să aibă încredere în Prospecţiuni. „Am fost acuzaţi că nu comunicăm, însă noi punem mare preţ pe comunicarea directă cu fiecare om în parte. Este important ca fiecare proprietar să înţeleagă perfect ceea ce facem, cum operăm pe teren şi îi încurajăm să pună întrebări. Fiecare discuţie este altfel, personalizată în funcţie de om, pentru că ne dorim ca toate lumea să aibă de câştigat. Noi lucrăm de 60 de ani. Timp de 60 de ani, am străbătut România de nenumărate ori și vom mai trece prin aceleaşi locuri în funcţie de ce îşi doresc clienţii noştri. Este important să ştim că ne putem întoarce oricând. Trăinicia relaţiei cu localnicii a stat dintotdeauna la baza a ceea ce facem”, spune Marius Milea.

După finalizarea lucrărilor, oamenii pot începe din nou să lucreze pământul la fel ca înainte, întrucât operaţiunile realizate de Prospecţiuni nu afectează în niciun fel aerul, apa, pământul, pădurile, drumurile sau casele oamenilor. Pentru mai multe detalii privind activitatea Prospecţiuni SA în localitatea dumneavoastră, puteţi apela 24/7 la următoarele numere de telefon: 0728/107240, 0730/582538. (V.B.)

Articolul precedentTinerii elevi nemţeni, acasă la Dumitru Matcovschi
Articolul următorCalendar (11-17 iulie 2014)