OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Podul care trece peste râul Bicaz se poate rupe în orice moment. Afirmația făcută de reprezentanții primăriei vine în contextul în care obiectivul are o vechime de 62 de ani. Podul a fost construit în 1951, iar de atunci singurele eforturi s-au concretizat în studii de fezabilitate care au dovedit același lucru, faptul că podul trebuie reabilitat de urgență. Durata de viață a podului a depășit durata normată cu 15 ani, iar Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România prin Direcția de Drumuri și Poduri din Iași sub tutela căruia se află podul din Bicaz, nu a contribuit nici măcar cu un petic. Mai mult decât atât, primarul orașului Bicaz, Nicolae Sălăgean susține că semnele de circulație de pe podul avariat sunt ignorate în fiecare zi: „În fiecare zi trec mașini de mare tonaj, de peste 40 de tone. La capătul podului există semne de circulație care arată că viteza de rulare este de maxim 10 km. la oră și nu au voie mașini de mare tonaj care să depășească 13 t. pe osia mașinii. Nimeni nu respectă aceste semne de acces pe pod. Podul riscă să se rupă în orice moment. Dacă se întâmplă acest lucru se va crea un precedent. Cei de la Drumurile Naționale au spus că reconstrucția podului a fost prinsă în investițiile de anul acesta. Nu știm când o să fie reconsolidat pentru că anul trece și nimeni nu s-a apucat de treabă”.

Podul este foarte important, aici creându-se un nod rutier care face legătura între Moldova și Ardeal. În timp ce podul se scutură din încheieturi, singura „consolidare” vizibilă o reprezintă vopseaua proaspătă de pe dunga  continuă.

De la Secția Drumuri Naționale Piatra-Neamț nu se știe decât că sunt sforțări pentru îmbunătățirea podului fapt pentru care am fost pasați către DRDP Iași, aici fiind „mama” care se ocupă de gestionarea fondurilor pentru reabilitarea drumurilor și podurilor. „DRDP Iași a semnat un contract cu o asociere de firme care se va ocupa de reabilitatea podului. Sperăm ca până la sfârșitul anului acestuia lucrările pentru reabilitare să fie începute. Totul depinde de rectificarea bugetară și dacă vom primi finanțare de la Ministerul Transporturilor”, a spus Vlad-Constantin Cercel, director adjunct de întreținere la DRDP Iași.

Conform Anexa nr. 2 SERVICIUL ORGANIZARE ȘI DERULARE ACHIZIȚII la OMTI nr. 1121/03.07.2012, valoarea atribuită pentru reabilitarea podului pe DN 15 KM este de 5.060.547 lei (n.r. peste un milion de euro).

Marian TEODOROF