Elevii de clasa a VIII-a, a XI-a și a XII-a sunt puși față-n față, luni, 27 martie, cu notele de la simularea examenelor naționale, urmând ca acestea să fie discutate la clasă. Pe 31 martie, “rodul” muncii lor va fi făcut public. Totuși, pentru a preîntâmpina un dezastru, inspectorii școlari au luat decizia de a băga în activități intense școlile care, în ultimii doi ani, au avut rezultate mai puțin lăudabile la Evaluarea Națională și Bacalaureat. Astfel, potrivit prof. Ioan Milea, inspector școlar general adjunct al ISJ Neamț, până la Paști, nu mai puțin de 37 de școli vor primi vizita inspectorilor metodiști.
“Vom desfășura activități conform planului de măsuri aprobat de Consiliul de Administrație al Inspectoratului Școlar privind îmbunătățirea rezultatelor de la examenele naționale. Prima etapă, care va avea loc până la Paști, constă în inspecții la Limba și literatura română și Matematică, în unitățile școlare unde s-au obținut rezultate mai slabe în ultimii 2 ani. Inspectorii metodiști vor da teste elevilor de clasa a VIII-a și a XII-a. La finalul fiecărei inspecții se face un raport final cu constatări și recomandări. Faza a II-a a inspecțiilor va începe la aproximativ două luni distanță de prima etapă, cu o nouă serie de teste astfel încât să constatăm dacă există regres sau progres față de primele teste“, a precizat Milea.
Dacă măsura inspectoratului va da roade rămâne de văzut. Reprezentantul inspectoratului a adăugat că, acolo unde chiar și după a doua serie de teste se vor constata deficiențe, se vor lua măsuri care să “trezească” profesorii ce poartă vina pentru slaba pregătire a elevilor.
“Vrem să vedem dacă unii profesori doar trec pe la școală sau dacă într-adevăr își fac datoria și se implică în pregătirea elevilor, înainte de aceste mari examene“, a mai spus inspectorul.
Examenele pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat vor începe în luna iunie. (T. MARIAN)
Stimate jurnalist,
As vrea să cred că dl insp. Milea nu a spus asa ceva. De unde si până unde e vina profesorilor de română si de matematică si ar trebui ” resuscitati” să crească rezultatele?! Elevii stiu că de ani de zile ei pot intra la liceu cu media de admitere 2, 3. De ce si-ar bate capul prin meandrele invătăturii.
Mai mult, e o discriminare grosolană! Povara muncii cade tot pe umerii profesorilor de română si matematică, olimpiade, concursuri, pregãtiri suplimentare, responsabili de comisii etc. Mai mult, elevii nu sunt peste tot la fel. Unii nu au ce mânca, nu au un mediu familial motivațional, au dificultăti de invățare, si multi alti factori care, din păcate, contribuie la niste rezultate slabe. Or, la clasă trebuie să-i tratezi diferențiat! Si intreb: când se vor corija aceste inechități? Si să nu mai fie invinuiti profesorii de română si de matematică că doar trec prin școală! Să se dea examene de admitere in clasa in a IX- a!