0:00

* Dan Constantin l-a acuzat pe Mihai Hanganu că a interzis prezenţa directorilor centrelor pentru persoanele cu handicap la o întrunire cu comisia de buget-finanţe a CJ Neamţ

* „A fost o eroare de comunicare din partea comisiei”, a replicat consilierul Mihai Hanganu

Marți, 11 februarie, va avea loc o nouă ședință a Consiliului Județean Neamț. De această dată aleșii vor trebui să aprobe partea de buget a județului care merge către instituțiile coordonate de CJ.  Pentru a nu exista discuții și controverse, președintele Culiță Tărâță le-a propus consilierilor județeni și liderilor de grup din CJ, să vină cu propuneri sau cu amendamente înainte ca proiectul de buget să fie discutat în plen. Consilierii au fost de acord și, deși s-au plâns că nu au un draft al proiectului de buget, au mărturisit că deja s-au întâlnit cu membrii comisiei de buget-finanțe și cu conducerile instituțiilor coordonate de CJ pentru a vedea ce nevoi bugetare au aceștia.

Discuții bugetare împiedicate în comunicare, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Comunicarea bat-o vina!

”În cursul săptămânii trecute, comisia de buget-finanțe din cadrul CJ și liderii de grupuri din partide au discutat cu conducerile societăților finanțate de CJ Neamț. Au răspuns la invitația de a discuta cu noi majoritatea directorilor, mai puțin cei de la SJU Neamț și de la centrele pentru persoanele cu handicap, pentru adulți. Nu au venit pentru că au primit interdicția de a veni la întrunire de la consilierul domnului președinte, domnul Hanganu. Regret că nu au venit toate instituțiile și regret că un angajat al CJ le-a interzis să vină la discuții”, a declarat Dan Vasile Constantin.

Mihai Hanganu spune însă că a fost o eroare de comunicare. ”În ziua respectivă am fost chemat și mi s-a propus să anunț pe toată lumea să vină la discuții pe marginea bugetului. De față cu domnul vicepreședinte Manoliu l-am sunat pe domnul președinte Tărâță, i-am spus despre ce este vorba și mi-a spus să mai avem răbdare cu aceste discuții pentru a fi și dumnealui prezent pentru că așa era și este normal. Mai mult, le-am comunicat domnilor consilieri că nu este de competența mea să convoc șefii centrelor speciale. După care în aceeași zi am fost sunat de una dintre doamnele directoare care mi-a spus că a primit prin fax o notă, fără niciun număr de înregistrare și fără nicio semnătură prin care era anunțată să se prezinte la respectivele discuții pe marginea bugetului la CJ, la ora 15, nota respectivă doamna director primind-o la ora 14, în condițiile în care afară viscolea și nu dispunea de un mijloc de transport. Nu așa se face comunicarea. În plus ce director vine la o convocare primită printr-o notă trimisă de la un fax de undeva din oraș, fără semnătură, ștampilă și așa mai departe. A fost o eroare de comunicare din partea comisiei”, a replicat consilierul Mihai Hanganu.

DVC: „S-a împărțit echitabil”

Lăsând la o parte nemulțumirile legate de prezența directorilor de instituții finanțate de CJ, consilierul PSD Dan Vasile Constantin crede că propunerile bugetare din acest an sunt echitabile pentru toată lumea, deși unde societăți au cerut suplimentarea bugetului.

”S-a discutat pe trei mari capitole, cheltuieli cu personalul, cheltuieli materiale și partea de dezvoltare. Toate instituțiile au primit propunerea cu sumele pentru 2014 și spun eu că s-a împărțit echitabil fondul de salarii – fond ce reprezintă 94% din cheltuielile efective pe anul trecut. Asta înseamnă că pe sfârșitul anului, cel puțin o lună, salariile nu sunt asigurate. Toți au fost mulțumiți de alocarea pentru cheltuieli materiale, cu precizarea că și aici există posibilitatea să nu poată fi acoperite ultimele 2 luni ale acestui an. Pe cheltuieli de dezvoltare, Carmen Saeculare a solicitat suplimentarea cu 100.000 de lei pentru funcționare, mai precis pentru a putea organiza, după doi ani, festivalul Vacanțe Muzicale. Serviciul Salvamont a avut câteva observații tot la capitolul cheltuieli de funcționare, unde nu sunt asigurate toate sumele pentru plata tuturor drepturilor salariale pentru condiții speciale de muncă. Pe cheltuieli de dezvoltare salvamont a cerut suplimentarea cu 90.000 de lei pentru achiziționarea unei șenilete pentru intervenții speciale. La DGASPC nivelul cheltuielilor materiale este în deficit pentru asistenții maternali, nici aici nu sunt asigurate cheltuielile pentru ultima lună din an, mă refer la hrană, echipamente, rechizite. De asemenea s-au solicitat aproximativ 400.000 de lei pentru reabilitarea sistemului de încălzire de la centrul Ion Creangă. Acolo deși există în derulare un proect de reabilitare finanțat de Ministerul Muncii, în acel proiect nu a fost prins și sistemul de încălzire. Iar lucrările ar trebui făcute în paralel și nu după ce se termină reabilitarea să se facă alte lucrări la sistemul de încălzire. De la societățile comerciale ale Consiliului Județean s-au primit mai multe solicitări, toate inițiate de AGA respectivelor societăți. La Neamț Turism ni s-a prezentat situația, dar doamna director de acolo nu a venit cu o solicitare punctuală. Cei de la SC Troleibuzul au solicitat majorarea subvenției și suplimentarea sumei pentru programul investițional cu aproximativ 2,4 milioane de lei în plus față de prevederile bugetare propuse. SC Drupo a solicitat majorarea de capital cu 3 milioane de lei pentru achitarea ratelor și a unei părți a debitelor către creditori. Iar Apa Serv a a solicitat, pentru cheltuieli de dezvoltare, o sumă de bani pentru achiziționarea utilajelor specifice, 2 utilaje pentru desfundarea canalelor și o sumă pentru cumpărarea de contoare bipolare pentru instituțiile publie din Neamț. La întâlnirea cu președintele vom prezenta toate aceste aspecte”, a explicat Dan Constantin.

Irina CĂLIN

Articolul precedentConsilierul judeţean Claudiu Stafie propune: Arbitrii și stewarzii la copii plătiţi din bani publici
Articolul următorDeputatul Enache în sprijinul comunei Dămuc