Printr-un proiect ce se desfăşoară la nivel naţional, Direcţia de Asistenţă Socială (DAS) Piatra-Neamţ îşi digitalizează activitatea. Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale în parteneriat cu Autoritatea pentru Digitalizarea Naţională şi Agenţia Naţională pentru Plăti şi Inspecţie Socială a început implementarea acestui proiect naţional în aprilie 2021, termenul de finalizare fiind decembrie anul acesta.
Practic, DAS Piatra-Neamţ va primi o imprimantă, un calculator şi o tabletă şi toate dosarele din arhiva direcţiei vor fi scanate şi incluse în platforma digitală naţională, devenind astfel dosare electronice. Cel mai important beneficiu este faptul că potenţialii beneficiari ai măsurilor sociale vor putea depune cererile şi alte documente în sistem on-line, începând de la finalul acestui an şi îşi vor putea consulta dosarul pe internet, direct de la calculatorul de acasă.
Este de admirat optimismul care caracterizează acest proiect. Beneficiarii ar trebui să fie persoanele cele mai vulnerabile, cei cu cele mai mici venituri, care au nevoie de sprijinul autorităților pentru a supraviețui. Cu toate acestea, se presupune că aceste persoane au calculatoare personale, cu acces la internet și vor putea să-și depună dosarele.
Pentru a pune aceste lucruri în practică, între Primăria Piatra-Neamţ, căreia i se subordonează DAS şi Ministerul Muncii se va încheia un protocol de colaborare. Protocolul urmează să fie aprobat printr-o hotărâre de consiliu local al cărui proiect se află pe ordinea de zi a şedinţei de astăzi, 7 februarie.
Angela Croitoru