Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț primește dosare în vederea aplicării prevederilor O.U.G. nr. 34/ 2024 pentru sprijinirea mamelor și a nou-născuților acestora. Astfel, mamele din municipiul Piatra-Neamț, ale căror copii au vârsta de până la 3 luni vor beneficia o singură dată de tichete sociale pe suport electronic, în cuantum de 2.000 lei, acordate prin Programul Incluziune şi Demnitate Socială 2021 – 2027.
Acest sprijin material se adresează doar mamelor care au născut începând cu 12 aprilie 2024, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului și care fac parte din următoarele categorii:
a) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la oricare din componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare;
b) mamele cu dizabilităţi care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
c) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii critice de viaţă, respectiv victime ale calamităţilor, ale violenţei domestice, care se află în situaţii deosebite de vulnerabilitate sau aflate în alte situaţii de risc, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ;
d) mame care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate;
e) mamele minore care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
f) mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zone de conflict armat.
Dosarele se depun la biroul de registratură al Direcției de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț, din strada Ștefan cel Mare, nr. 5, de luni până joi, între orele 8.00-16.30 şi vineri, între orele 8.00-14.00 și trebuie să prezinte atât în original, cât și în copie, următoarele documente:
- Cerere tip;
- Certificatul de naștere al mamei minore;
- Certificatul de naștere al copilului;
- Certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz;
- Declarație pe propria răspundere a mamei care nu deține act de identitate și motivul pentru care nu îl deține;
- Alte documente considerate necesare.
Documentele necesare, modelul cererii, cât și alte informații le găsiți aici.
Direcția de Asistență Socială a municipiului Piatra-Neamț