Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă (ANOFM) a organizat un call-center intern şi a stabilit un număr unic de apel la care cetăţenii pot suna pentru a obţine informaţii suplimentare cu privire la modalităţile de acordare a şomajului tehnic, se precizează într-un comunicat de presă al ANOFM. Angajatorii sau angajaţii, care doresc să obţină informaţii suplimentare cu privire la acordarea şomajului tehnic, pot apela 021/4444-000, număr cu tarif normal.
“Am decis ca opt angajaţi ai ANOFM să lucreze în acelaşi timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde există nelămuriri cu privire la şomajul tehnic. În cazurile în care apelanţii au nevoie să intre în legătură cu agenţiile teritoriale de care aparţin, operatorii din call-center îi vor direcţiona. În perioadele de criză, este vitală rapiditatea adoptării deciziilor, dar şi modul în care ne organizăm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp măsurile necesare, pentru a răspunde cu promptitudine tuturor solicitărilor, conştienţi fiind că de munca noastră depinde viitorul angajaţilor şi al companiilor din ţara noastră”, a declarat preşedintele ANOFM, Victor Picu.
“Angajatorii, care sunt direct afectaţi de măsurile impuse odată cu declanşarea stării de urgenţă, vor putea beneficia, din bugetul asigurărilor pentru şomaj, de plata indemnizaţiilor acordate salariaţilor în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toţi angajaţii lor, dar nu mai mult de 75% din câştigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020. Angajatorii afectaţi indirect, dar ale căror încasări au scăzut cu cel puţin 25% faţă de primele două luni ale anului şi care nu au capacitatea financiară pentru a plăti toţi salariaţii, vor putea beneficia de măsurile prevăzute de OUG 30/2020, respectiv de plata şomajului tehnic din bugetul asigurărilor pentru şomaj, pentru cel mult 75% dintre angajaţi care au contracte active la data intrării in vigoare a OUG. Documentele necesare acordării şomajului tehnic pot fi depuse la Agenţiile Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă, precum şi a municipiului Bucureşti, prin poşta electronică, la adresa de e-mail dedicată fiecărui judeţ, care are ca ID numele judeţului (ex: [email protected]). În cazul judeţelor a căror denumire este formată din două cuvinte, acestea vor fi despărţite prin cratimă (ex: [email protected])”, potrivit aceleaşi surse. (ZCH NEWS)
Care sunt actele necesare pentru somajul tehnic ? MODELE ??