De astăzi, 27 mai, la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură (APIA) se primesc cereri pentru măsura „Microgranturi în domeniul agroalimentar”.  Acestea pot fi depuse până pe data de 31 mai, inclusiv, prin aplicaţia IMM Recover.

Împuternicirea notarială poate fi depusă și ulterior completării formularelor de înscriere în sistemul informatic IIM RECOVER, dar nu mai târziu de încheierea contractului de acordare a ajutorului de stat.

Cererile se finanțează în ordinea depunerii, iar ajutorul financiar nerambursabil sub formă forfetară este în valoare de 5.000 euro/beneficiar, la cursul valutar aferent lunii mai 2022, respectiv 4,9479 lei. Pot depune cereri de finanţare doar reprezentanţii care deţin semnătură electronică.

Finanțarea proiectelor de tip microgrant se dă pentru srijinirea activității operatorilor economici din domeniile agricultură, acvacultura, piscicultură și industrie alimentară, pentru menținerea sau creșterea numărului de angajați, diversificarea activităților din domeniul agroalimentar şi sprijinirea operatorilor economici afectați de pandemia COVID – 19.

Beneficiari ajutorului de stat sunt: microîntreprinderi, întreprinderile mici şi mijlocii, denumite în continuare IMM; PFA-uri; întreprinderi individuale şi familiale.

Finanţarea se acordă pentru următoarele tipuri de cheltuieli, angajate după data de 1 februarie 2020:

  • cheltuieli privind stocurile de materii prime, materiale, mărfuri, precum şi alte categorii de stocuri necesare activităţii curente/operaţionale desfăşurate de beneficiari;
  • datorii curente şi restante faţă de furnizorii curenţi, inclusiv faţă de furnizorii de utilităţi, potrivit contractelor încheiate;
  • cheltuieli privind chiria pe bază de contract încheiat şi/sau cheltuieli privind arenda sau redevenţa pe bază de contract de arendă sau contract de concesiune aferente terenurilor agricole;
  • cheltuieli privind achiziţia de servicii necesare activităţii curente/operaţionale, cu excepţia serviciilor de consultanţă;
  • cheltuieli privind achiziţia de obiecte de inventar, inclusiv obiecte de inventar de natura mijloacelor fixe necesare reluării activităţii curente/operaţionale; cheltuieli privind achiziţia de echipamente, utilaje, instalaţii şi tehnologii necesare reluării activităţii curente/operaţionale;
  • cheltuieli privind plata datoriilor către bugetul statului şi bugetele locale.

Angela Croitoru

Articolul precedentAmenințare cu bombă în Vaslui
Articolul următorVasile Dron, noul consilier personal al primarului Daniel Harpa
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.