0:00

Romanul are primar optimist / Laurenţiu Leoreanu cere Apa Serv să achite pierderile pe iulie, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiRomanul are primar optimist / Laurenţiu Leoreanu cere Apa Serv să achite pierderile pe iulie, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiRomanul are primar optimist / Laurenţiu Leoreanu cere Apa Serv să achite pierderile pe iulie, ZCH NEWS - sursa ta de informații

* pe 1 iulie, apa a fost oprită 4 ore în plus faţă de cât anunţase iniţial compania judeţeană

Primarul Laurențiu Leoreanu s-a cam săturat de modul în care conducerea Apa Serv “pune problema”, atât pe proiectul european derulat în Roman, cât și pe operativitatea demonstrată în remedierea avariilor sau a lucrărilor de modernizare. Primarul Romanului spune că întârzierea cu 4 ore a reluării furnizării apei potabile de săptămâna trecută demonstrează o lipsă de profesionalism din partea operatorului și ar trebui ca reprezentanții companiei să ia o măsură compensatorie. Peste toate, Hala Centrală și spațiile din potcoavă au rămas fără apă din cauză că reprezentanții Apa Serv nu au habar pe unde trec conductele, lucru recunoscut și de managerul Dughir, care a spus că de abia de acum încolo se va face o analiză pe unde sunt rețelele de apă și canal din oraș.

Apă oprită 4 ore în plus

Supărarea primarului Leoreanu a plecat și de la faptul că marți, 1 iulie, compania a anunțat că va sista furnizarea apei potabile de la orele 8 până la 17, dar, în fapt, apa a curs la robinete după ora 21. “De nemulțumirile mele s-a ținut cont până la un punct, apoi s-a trecut la patinaj artistic. Pe 1 iulie s-a anunțat sistarea apei. Cred că pot apărea și lucrări neprevăzute, dar nu vorbim de o firmă care ieri făcea cozonaci și azi cuplări. Ar fi fost de dorit să se ia o marjă. Una e să spui la 21 și să dai drumul la apă la 19 și alta e să spui că apa vine la 17 și de fapt să vină la 21.  Există  o nemulțumire vizavi de modul de relaționare cu autoritatea publică și cu romașcanii. Trebuie să existe respect. Nu se supără nimeni pentru 15 minute întârziere, dar 4 ore… Atrag atenția public să ia măsuri și profesionalismul să se regăsească în relația cu cetățenii”, a declarat primarul Leoreanu.

Edilul spune că pentru deranjul creat ar trebui ca operatorul să suporte pierderea de apă de pe întreaga lună și să nu îi mai pună pe romașcani la plată. “Prețul la apă nu este oricum mic. Conducerea de la Roman și județ a Apa Serv ar trebui să reconsidere atitudinea față de cetățeni, de instituții publice, să facă o reparație morală. Cu aceste opriri s-au mai pierdut cantități de apă. Ar putea ca pe luna iulie toată pierderea să fie prinsă în aceste lucrări, un fel de «excusez moi» pentru disconfort. Ar da un semn de bună credință. Conducerea centrală ar trebui să meargă pe descentralizare. Nu poți să alergi după un robinet să-l aduci de la magazie din Piatra Neamț, a mai spus primarul Romanului.

Dorel de la Apa Serv

Dacă marți tot orașul a rămas fără apă, spre finalul de săptămână compania a lăsat fără apă Hala Centrală și toată potcoava din spatele ei, unde există mai multe baruri, dar și toaleta publică a pieței. Oamenii au dat vina pe muncitorii care lucrează la construirea parcării etajate de la Piață, însă edilul spune că vina este tot a companiei, pentru că nu a știut că prin acea zonă trece conducta de apă.

Cei de pe șantier au primit aviz de la Apa Serv să sape, iar când au săpat au dat fix în conductă. Apa Serv trebuia să știe că sunt conducte în zonă. Așa am pățit și pe Ocolitoare, unde o rețea se descărca sub șosea și mai erau încă două rețele de apă necunoscute. Eu nu am dormit când am aflat că agenții și hala nu au apă. Pentru toaletă am tras un furtun din Miron Costin, iar Hala Centrală am racordat-o cu o conductă aeriană din Aprodu Arbore (nr – strada pe care se construiește parcarea)”, a mai spus primarul Leoreanu.

“Se ține cont prea puțin de ce spun eu”

Primarul Laurențiu Leoreanu spune că a vorbit cu managerul Apa Serv, Cătălin Dughir, dar că răspunsurile primite nu au fost clare: “Mi-a spus că au fost lucrări care au depășit ca și complexitate, că au fost vicii, că au cedat niște branșamente. Răspunsul este că nu știu nici ei exact, nu au o cartografiere a rețelelor. Ei știu doar ce am făcut noi, prin planul integrat de dezvoltare urbană, unde avem planșele. Eu pot crea o atitudine, dar legal nu am pârghii de a acționa. Dar, pe de altă parte, nici ei nu pot lucra într-un climat ostil. Eu mă bazez pe respect, pe atitudine, nu pe aspectul legal. Vreau să pun în valoare ce este bun la un om, a mai spus primarul Leoreanu.

Vizavi de cum se continuă proiectul european de extindere a canalizării și modernizarea stației de epurare, edilul a lăsat de înțeles că… “s-au înțeles ca-n gară”. “Nu sunt mulțumit. Președintele CJ a venit la intervenția mea la Roman. Am simțit că se ține cont prea puțin de ce le spun eu. L-am rugat pe dl. Culiță Tărâță să fim doi care să strigăm, pentru că e vorba de un proiect al județului, nu doar la Roman. Ați văzut, și primăriţa de Săbăoani era la fel de nemulțumită. Nu e nimeni nebun”, a mai spus primarul Laurențiu Leoreanu.

De pe 1 iulie și până acum, Apa Serv înregistrează în Roman 13 avarii, iar toate sunt “în lucru”, în timp ce avariile din Piatra Neamț, mai puține la număr, sunt finalizate.

Claudia MATEI

Articolul precedentProcurorul Budăi, exclus din magistratură
Articolul următorProcurorii DNA au găsit 74.500 de euro în portbagajul Nadinei Simion