apaserv

Într-un județ în care apa este mai scumpă decât oriunde în țară, Compania Județeană Apa Serv continuă să nu pună în practică reglementările prevăzute de Autoritatea Națională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilități Publice. Sesizări au fost făcute pe toate căile atât la primării, cât și la conducerea companiei însă nimeni nu a primit nici un răspuns. În schimb, zeci de asociații de proprietari rămân zilnic fără apă rece, în toi de vară, din cauza debitelor acumulate de proprietarii de apartamente rău-platnici sau, pur și simplu, nevoiași, care nu își permit să achite prețul exorbitant al apei. Iată câteva exemple de sesizări:

”Bună ziua. Fac APEL către autoritățile locale din Piatra Neamț să elibereze odată metodologia privind facturarea individuală a consumului de apă. Anunț utilizatorii acestui serviciu care locuiesc la blocurile din oraș că Legea 241 a fost modificată în luna noiembrie 2012, iar la ANRSC s-a făcut modificarea contractului cadru rămânând ca Autoritatea Locală să elibereze metodologia pentru o facturare individuală. Vă rog insistent să rezolvați cât mai repede această problemă. Mulțumesc. Adrian Grigoraș, Președinte Asociația de proprietari nr. 28”

”Bună ziua. Doresc să știu de ce nu se fac contracte individuale la Apa Serv pentru proprietarii de la blocuri. Primăria este acționar la această firmă fantomă care nu respecta legea și nu dorește să facă contracte individuale. Legea permite acest lucru: contract individual pentru proprietarii de la blocuri cu apometrul scos la ușa de la intrare pe casa scării. Dumneavoastră ca acționar ar trebui să aveți un cuvânt de spus în această privința, asta desigur dacă nu sunteți mână în mână cu mafia de acolo. Aștept un răspuns din partea dumneavoastră ca acționar la Apa Serv și nu răspunsuri de genul «adresați-vă Consiliului Județean… ». Mulțumesc”

În speranța că autoritățile locale vor lua act de ceea ce spune legea, așteptăm cu interes să vedem dacă sesizările cetățenilor vor primi un răspuns pozitiv. Iată însă ce spune legea:

“Art. 41 – au calitatea de utilizatori beneficiarii individuali sau colectivi direcți ori indirecți, ai serviciilor de utilități publice: a. Utilizatorii casnici, persoane fizice sau asociații de proprietari/locatari. Art. 42 – Furnizarea/prestarea de servicii de utilități publice se realizează în una din următoarele modalități: În baza unui contract direct de furnizare sau prestare de servicii încheiat între operator și utilizatorul direct. În cazul imobilelor condominiale existente, individualizarea consumurilor de utilităţi în vederea contractării şi facturării individuale se realizează, în funcţie de sistemul de distribuţie adoptat, fie: a) prin contoare individuale montate la intrarea în fiecare apartament sau spaţiu cu altă destinaţie, în cazul distribuţiei orizontale; b) cu ajutorul repartitoarelor de costuri montate pe racordurile aparatelor de consum aferente fiecărui apartament sau spaţiu cu altă destinaţie, în cazul distribuţiei verticale”. (I. CĂLIN)