Vești probabil bune pentru târg-nemțenii care dețineau terenuri în zona în care va fi construită Autostrada A8. Lucrurile încep să se miște ceva mai repede la autostrada gândită încă de acum 16 ani. După ce, în septembrie anul acesta, CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pe secțiunea III, Leghin-Târgu Neamț, pe distanța de aproape 30 de km, recent, a fost emisă hotărârea de guvern care alocă finanțarea pentru despăgubirea expropiaților din zonă. Suma aprobată de la bugetul de stat este de 14,72 milioane de lei.
De remarcat, că acesta este primul contract din construcția acestei autostrăzi, câștigătorul licitației fiind grupul de firme UMB, deținut de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu. Investiția este destul de serioasă și se ridică la suma de 1,56 de miliarde de lei, fără TVA. Finanțarea provine din PNRR, iar constructorul are la dispoziție 30 de luni, din care șase luni pentru proiectare şi 24 de luni va fi perioada de execuţie propriu-zisă a lucrărilor. Cei 29,91 de kilometri de la Leghin la Târgu Neamţ fac parte din autostrada A 8 Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi- Ungheni.
Autostrada a fost gândită ca un drum de mare viteză pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș. Aceasta va face joncțiunea cu Autostrada A 3 și va avea o lungime totală de 304,2 kilometri. Prețul estimat pentru toate lucrările de construcție este de aproximativ patru miliarde de euro.
Din această sumă, numai Studiul de Fezabilitate a costat 4 milioane de euro, acesta fiind realizat, încă din 2009, pe trei tronsoane distincte: Târgu Mureș-Ditrău, Ditrău-Târgu Neamț și Târgu Neamț- Iași- Ungheni.
Angela Croitoru