0:00

* bugetul mediu alocat de familiile din România se opreşte la NUMAI 1.500 de lei (aproximativ 340 €)

Conform datelor celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center, bugetul alocat petrecerii sărbătorilor de iarnă este la același nivel cu cel de anul trecut, adică peste 1.500 lei. În acest context, dacă în 2013 ne bucuram de o creștere a bugetului cu aproape 300 lei față de decembrie 2012, în acest an, comparativ cu anul trecut, nu avem diferențe semnificative din punct de vedere statistic care să ne ducă cu gândul la creșterea consumului. Astfel, 35,4% dintre orășenii intervievați intenționează să cheltuiască pentru masa de Crăciun și Revelion sub 1.000 lei, în timp ce 26,4% dintre aceștia urcă ușor către bugetul mediu de 1.500 lei. Această constanță este vizibilă și pentru cheltuielile alimentare (carne, cozonac, băuturi răcoritoare, fructe etc.), suma medie destinată acestora fiind de 602,21 lei (comparativ cu 600,76 lei în 2013). În cazul celor nealimentare specifice Sărbătorilor de Iarnă (ornamente, cosmetice, îmbrăcăminte, încălțăminte etc.), suma medie alocată a scăzut ușor de la 498,63 lei la 467,64 lei. Există totuși orășeni (puțin peste 20%) care ar dori să cumpere de Crăciun sau Revelion anumite produse alimentare, dar nu și le permit din cauza limitărilor financiare. Dintre acestea menționăm carnea, în special cea de curcan sau vită, peștele, dar și alimente mai scumpe cum ar fi brânzeturile „fine”/franțuzești sau „șampania mai scumpă”.

SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații

În ceea ce priveşte categoria „călătoriile/excursiile organizate în perioada Sărbătorilor de Iarnă”, se înregistrează o creștere a numărului orășenilor care vor pleca în concediu, dar o scădere a sumei medii alocate, de la 1.524,47 lei în 2013, la 1.149,31 lei în 2014. O altă categorie de cheltuieli prilejuită de Sărbătorile de Iarnă este cea a „ieșirilor în oraș/la restaurant”. Pentru aceasta, persoanele intervievate intenționează să aloce, în medie, aproximativ aceeași sumă ca anul trecut (372,87 lei). Ca și în 2013, și în acest an, aproape 90% dintre respondenți intenționează să ofere cadouri celor dragi cu ocazia Crăciunului și a Revelionului. În acest context, în topul cadourilor regăsim articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, jucăriile și cosmeticele/parfumurile. Principalele categorii de persoane către care se vor îndrepta aceste cadouri sunt membrii familiei (soțul/soția, partenerul(a), copiii, părinții, frații, surorile etc.). Suma medie pe care orășenii intenționează să o cheltuiască în acest an, pentru aceste cadouri va fi de 470,34 lei, în foarte ușoară creștere față de cea din 2013 (465,25 lei). De asemenea, ca și anul trecut, mai mult de jumătate dintre respondenți nu vor cumpăra nici în acest an brad natural de Crăciun, preferând să folosească unul artificial. Mai mult decât atât, 7,4% dintre persoanele intervievate afirmă că NU intenționează să împodobească Bradul de Crăciun în 2014.

SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații

În ceea ce privește Revelionul 2015, majoritatea orășenilor intervievați aleg să petreacă în țară (91%), în timp ce numai 3,5% dintre aceștia sunt dispuși să plece în străinătate. Dintre cei care vor sta de Revelion în țară, 68,8% vor petrece alături de familie, prieteni în propriile locuințe sau ale prietenilor, 13,3% vor merge la un restaurant/club, în timp ce 13,2% vor petrece într-o stațiune montană/balneară din România. Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ pentru Bucureşti şi oraşele cu peste 100.000 locuitori, în perioada 25-28 noiembrie 2014. Au fost intervievate telefonic 800 persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18-65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații

MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă şi statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 19 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti. MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice). (CEAHLĂUL®)

SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații SĂRBĂTORILE DE IARNĂ, mai mult un chin decât o bucurie, ZCH NEWS - sursa ta de informații

Articolul precedentInterviu cu scriitorul Cristian Livescu
Articolul următorMassone preia prin fax jucătorii Ceahlăului