Reforma fiscală – o lovitură pentru microîntreprinderi

Pachetul de măsuri fiscale adoptat ieri prin asumarea răspunderii Guvernului a inclus o serie de măsuri care vor afecta și micile afaceri. Una dintre măsurile cu un impact deosebit vizează impozitarea veniturilor microîntreprinderilor. Conform documentului publicat pe site-ul Camerei Deputaților, „Se reglementează două cote de impozitare, în funcție de veniturile realizate și natura activităților desfășurate.

Microîntreprinderile care desfășoară activități, principale sau secundare corespunzătoare codurilor CAEN menționate în imaginea de mai jos vor fi nevoite să plătească un impozit pe venit de 3%.

Aceeași cotă de impozitare o vor avea microîntreprinderile ale căror venituri depășesc suma de 60.000 de euro anual.

Microîntreprinderile din alte domenii de activitate decât cele menționate mai sus care au realizat venituri anuale sub 60.000 de euro vor datora un impozit pe venit de 1%.

Pentru a înțelege impactul unei astfel de măsuri, este interesant de văzut un studiu publicat de Economedia în luna iulie a acestui an. Conform acestuia, la finalul primului trimestru din 2023, în România activau peste 390.000 de microîntreprinderi, având o cifră de afaceri (venituri) de 250,8 miliarde lei. Dintre acestea, 87.129 depășeau pragul de 60.000 de euro încasări în ultimul an și ar urma să plătească impozitul pe venit de 3%.

Vlad B.

Autor:

Vlad Bălănescuhttp://www.zch.ro
Vlad Bălănescu este administratorul și redactorul șef al site-ului zch.ro. Este doctor în economie și se ocupă în principal de redactarea de materiale din acest domeniu dar și de analize de natură politică, educațională sau administrativă. De mai mult de șase ani scrie pentru site-urile www.mesagerulneamt.ro și www.zch.ro și săptămânalul Mesagerul de Neamț.

Ultima ora

Județul Neamț cel mai îmbătrânit din cea mai tânără regiune!

Regiunea Nord-Est este recunoscută oficial ca fiind cea mai...

VIDEO-FOTO. Știre actualizată. Accident grav la Vânători Neamț

Actualizare: „În urma cercetărilor efectuate de polițiști a rezultat...

Cât costă rovinieta de la 1 octombrie

De astăzi, joi – 1 octombrie 2026, tariful pentru rovinietă se modifică, șoferii de autoturisme vor plăti rovinieta în funcție de durată și de norma de poluare a vehiculului. Noua grilă introduce tarife distincte pentru tipuri de mașini diferite: mașinile electrice, Euro VI, Euro V-IV și Euro III-0. Tarifarea nouă se face după o directivă europeană, pe principiul „poluatorul plătește”.