În ultimii ani, interesul privind calitatea produselor și serviciilor a nemțenilor s-a schimbat. Dacă în anii anteriori reclamațiile la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț priveau mai mult calitatea sau mai bine zis defectele produselor alimentare, acum nemțenii sunt mai atenți la facturile și calitatea utilităților și a produselor și serviciilor nealimentare: telefonie, transport, poștă și comunicații, comerț online.Reclamațiile la Protecția Consumatorilor axate pe facturile la utilități, produse și servicii nealimentare

Dovadă stă faptul că Protecția Consumatorilor Neamț a primit și înregistrat, în perioada ianuarie-septembrie 2024, un număr de 1251 sesizări și reclamații care, din punct de vedere al domeniului, se prezintă astfel:

– 1081 reclamații privind produse și servicii nealimentare reprezentând 86,41 % din total;

– 86 reclamații privind produse si servicii financiare – 6,87 % din total;

– 84 reclamații privind produse și servicii alimentare – 6,70 % din total.

Amenzi de 8,6 milioane de lei

În perioada ianuarie-septembrie 2024 comisarii OPC au desfășurat 32 de acțiuni tematice la nivel național privind modul de respectare a prevederilor legale, iar comisarii CJPC Neamț au desfășurat 1.528 acțiuni de control privind produsele sau serviciile alimentare, nealimentare, financiare.

“Ca urmare a constatării nerespectării prevederilor legale de către operatorii economici verificați, în 983 cazuri au fost întocmite procese verbale de constatare a contravenției, prin care au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare de 8.635.800 lei.

Ca distribuție concretă, din totalul proceselor verbale întocmite de comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț, în anul 2024, au fost întocmite documente de control care au evidențiat lipsa conformității produselor sau serviciilor privind: 389 – servicii nealimentare; 359 -produse nealimentare; 344 – produse alimentare; 82 – servicii alimentare și 16 produse și servicii financiare.

În vederea limitării prejudicierii consumatorilor, odată cu aplicarea de sancțiuni, au fost dispuse și măsuri complementare de oprire de la comercializare pentru produsele și serviciile cu deficiențe – oprire temporară până la remedierea deficiențelor sau oprire definitivă. Valoarea mărfurilor neconforme identificate de comisarii Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Neamț și oprite de la comercializare a fost de 454.961 lei, din care 25.660 lei reprezintă valoarea produselor extracomunitare (mai puțin de 6%-n.r.)”, precizează CJPC Neamț în materialul prezentat în cadrul Colegiului prefectural de joi, 31 octombrie.
În ultimii ani, interesul privind calitatea produselor și serviciilor a nemțenilor s-a schimbat. Dacă în anii anteriori reclamațiile la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Neamț priveau mai mult calitatea sau mai bine zis defectele produselor alimentare, acum nemțenii sunt mai atenți la facturile și calitatea utilităților și a produselor și serviciilor nealimentare

Acolo unde au existat suspiciuni că unele produse verificate pot prezenta neconformități, inclusiv în cazul celor sesizate sau reclamate, au fost prelevate și testate în laboratoare 23 de produse din grupe diferite. Rezultatele de laborator au confirmat prezumțiile de neconformitate pentru 6 articole textile care au fost oprite de la comercializare. Pentru 17 produse rezultatele expertizării nu au fost încă finalizate. Acțiunile de control continuă.

Angela Croitoru

Articolul precedentȘtire actualizată. Intervenție de urgență: un bărbat amenință că se aruncă de la etaj
Articolul următorȘofer decedat după coliziunea cu o autospecială ISU