aleho
pietricica turism

alegeri-2016-valeni-04După nemulțumirile legate de lipsa încălzirii pe timpul iernii, romii din Văleni II revin în atenția autorităților cu o altă problemă – apă potabilă cu impurități și invazie de gândaci.

Pe 5 octombrie, cei de la Direcția de Asistență Socială (DAS) a Primăriei Piatra Neamț au trimis o adresă către Locativserv, societatea care administrează locuințele din Văleni, prin care semnalau mai multe probleme și cereau „luarea măsurilor care se impun”: „În urma vizitelor efectuate în teren de către asistentul medical comunitar în cartierul Văleni II, s-a constatat că locatarii din această zonă se confruntă cu următoarele situații: apa de băut prezintă impurități, au probleme cu canalizarea, este o invazie de gândaci, prezența câinilor este în număr foarte mare, iar toate acestea pun în pericol starea de sănătate și securitate a persoanelor din zonă”.

Informarea a fost înregistrată la Locativserv pe 10 octombrie, însă nu a ajuns și la viceprimarul Luminița Vîrlan, cea care coordonează activitatea de la Direcția de Asistență Socială și supervizează și Locativserv.

“Adresa respectivă am primit-o de la Locativserv, nu de la Direcția de Asistență Socială. Consider că ar fi trebuit să ajungă mai întâi la Primărie respectivul document, deoarece Locativserv nu poate să rezolve toate problemele semnalate în respectiva adresă, așa că era necesar să vedem care sunt competențele fiecărei societăți în parte și să le anunțăm, pentru că problema câinilor, de exemplu, trebuie rezolvată de Salubritas, nu de Locativserv. Voi discuta astăzi cu directoarea de la Direcția de Asistență Socială pentru a afla mai multe detalii”, a declarat viceprimarul Luminița Vîrlan.

Chiar dacă nu a ajuns la viceprimar, adresa a fost trimisă către Primărie, după cum precizează cei de la DAS. „Noi avem un birou comunitar în zona Văleni I și, atunci când sunt semnalate probleme, ne sunt comunicate și informăm, după aceea, toate instituțiile abilitate. Adresa a fost trimisă inclusiv la Biroul de Gospodărie Comunală al Primăriei Piatra Neamț. Telefonic, i-am contactat și pe cei de la DSP Neamț, care vor lua probe de apă în perioada imediat următoare. Toate problemele sunt în curs de rezolvare”, a declarat Geanina Cloșcă, șef serviciu în cadrul DAS Piatra Neamț.

Nici la compania de apă se pare că nu s-a auzit de problemele semnalate în Văleni. „Noi nu am primit nicio sesizare în acest sens. Acolo pot apărea probleme pentru că este o conductă combinată și mai se mai pot desprinde bucăți de rugină de pe conductă. Voi trimite astăzi o echipă să verifice și, dacă se constată probleme, să remedieze, dar, vă repet, la noi nu a ajuns nicio sesizare”, a precizat Cătălin Dughir, directorul Apa Serv.

Răspunsul punctual al celor de la Locativserv

Cum singurii care știau de adresa de la Direcția de Asistență Socială au fost cei de la Locativserv, aceștia au trimis și un răspuns pe 11 octombrie: „SC Locativserv a sesizat în repetate rânduri compania județeană Apa Serv referitor la calitatea apei potabile furnizată în cartierele Văleni I și Văleni II, ultima dată în iunie 2016. La sesizarea noastră, răspunsul oficial al companiei Apa Serv a fost că probele de apă potabilă, recoltate din cele două cartiere, respectă calitatea apei potabile reglementată prin Legea 458/2002”.

Mai mult decât atât, societatea subliniază faptul că locuitorii din Văleni II au contracte directe cu Apa Serv, deci ar fi trebuit să semnaleze direct companiei de apă problemele întâmpinate, nicidecum societății care administrează locuințele sociale.

Legat de numărul mare de câini maidanezi, cei de la Locativserv spun că, în perioada 26-30 septembrie, 13 patrupede au fost adunate din zonă de către Salubritas și că, pe viitor, vor organiza acțiuni comune de strâns câinii din cartier.

Însă, cu privire la invazia de gândaci, situația se complică, după cum informează cei de la Locativserv: „Putem solicita firme specializate pentru dezinsecție numai la solicitarea beneficiarilor care sunt dispuși să plătească costul dezinsecției. Prin firme specializate s-a făcut dezinsecția și deratizarea, contra cost, a tuturor blocurilor de chiriași. Locativserv nu poate furniza gratuit astfel de servicii”. (Andreea AMARIEI)