Guvernul României a completat și modificat, miercuri, 18 mai, Statutul personalului voluntar din serviciile de urgență, se precizează într-un comunicat de presă.
S-a decis ca activitatea de voluntariat în situații de urgență să fie considerată experiență profesională și/sau în specialitate, în funcție de tipul activității, dacă aceasta este realizată în domeniul studiilor absolvite.
„De asemenea, se reglementează parcursul profesional al voluntarului și se stabilesc competențele minime pe care trebuie să le aibă fiecare membru al serviciilor de urgență voluntare pentru a putea evolua în această carieră. Una dintre condițiile minime pentru a avea un parcurs profesional al voluntarului în situații de urgență este absolvirea obligatorie a unui curs de inițiere servant pompier, în maximum un an de la încheierea contractului de voluntariat”, se spune în comunicatul Guvernului României.
După absolvirea acestui curs obligatoriu, în funcție de specializare, pentru a evolua profesional, trebuie absolvite alte cursuri de formare profesională. De exemplu, pentru a putea ocupa un post de conducător autospeciale într-un SVSU, este obligatorie absolvirea unui curs de mecanic utilaj, iar, ulterior, după minim un an, a unui curs de conducător autospeciale. Ori, pentru a ocupa un post de șef compartiment prevenire, este obligatorie absolvirea unui curs de specialist prevenire (în minim doi ani de la absolvirea cursului de inițiere de servant pompier), iar, după minim un an, a unui curs de șef compartiment prevenire. Pentru a candida pentru un post de șef serviciu într-un SVSU, cursurilor menționate li se adaugă absolvirea unui curs de șef serviciu, într-o perioadă de minimum un an de la absolvirea cursurilor precedente.
Parcursul profesional al voluntarului este confirmat de certificatul nominal de voluntar. (ZCH NEWS)