0:00

Odată cu transformarea societății Troleibuzul în operator regional de transport, în august 2015, s-a făcut o analiză a activității și a ceea ce presupune această transformare – obținerea de noi trasee de transport, iar o concluzie a fost că era nevoie de mijloace noi de transport. Astfel, parcul auto al societății s-a înnoit acum cu 12 aubotuze, patru de capacitate mică și opt de capacitate medie. „Societatea Troleibuzul este un brand local atunci când vine vorba de transportul în municipiul Piatra Neamț și în zonele limitrofe, societatea fiind unul dintre primii operatori care a introdus transportul în astfel de zone, acest lucru ducând la creșterea calității serviciului public și, implicit, la creșterea calității vieții din aceste zone. În ultimii ani, societatea a avut realizări datorită faptului că a deținut un rol activ în a găsi soluții care să confere transportului siguranță, confort, accesibilitate, adaptabilitate la nevoile locuitorilor. Realizările au fost posibile, pe de o parte, datorită sprijinului constant oferit de Consiliul Județean Neamț, dar și sprijinului provenit de la întregul colectiv al societății. În ultimii 3 ani, societatea s-a dotat cu autobuze și troleibuze, dar s-a îmbunătățit și calitatea muncii întregului personal”, a spus Nadia Năstase, directorul societății.

Cu o vechime de 11 ani în companie, Adriean Chirilă, cel care răspunde de sectorul economic al societății, dar și de partea de achiziții, a spus: „Au fost mulți pași de parcurs până la această finalizare – recepția autobuzelor. În perioada anterioară a legislativului prezent nu s-a întâplat nimic, nu a fost făcută nici o achiziție. Noi am achiziționat, din fonduri proprii, patru autobuze, cinci troleibuze și am transformat și sediul din propriile finanțe”.

După ce a explicat cât de greu s-a putut ajunge la achiziționarea acestor noi autobuze, cu o procedură care a durat opt luni și care a presupus negocieri și, până la urmă, majorarea de capital social al societății de către Consiliul Județean, Adriean Chirilă a ridicat o mare problemă a transportului public de călători din Piatra Neamț: „Majoritatea microbuzelor care transportă acum călători în oraș sunt microbuze de marfă transformate în microbuze de pasageri. Eu n-aș lăsa să circule aceste mașini transformate pentru transportul în comun”.

Noile achiziții sunt conforme cu regulamentele europene în vigoare, moderne, având toate dotările necesare unui transport civilizat și sigur, după cum ne asigură reprezentanții societății. Au aer condiționat, condiții pentru persoanele cu dizabilități locomotorii – atât rampă de acces, cât și spațiu pentru ancorare a căruciorului, sistem de informare pasageri cu ce stații urmează sau cu graficul de transport și au norme de poluare euro 5 și euro 6.

Teoretic, noile autobuze ar trebui să fie introduse în trafic abia după luna septembrie, pe rutele care leagă municipiul de Roznov, Gârcina și Alexandru cel Bun, dar s-ar putea să le vedem chiar mai repede pe străzile din urbe, pentru că vor înlocui pentru o perioadă celelalte mijloace de transport ale societății, care vor intra în reparație capitală.

Andreea AMARIEI

 

 

 

 

 

 

 

 

Articolul precedentUn inspector școlar a „cedat”: „Nu mai accept statutul de sclav al instituției Inspectoratul Școlar!”
Articolul următorPreședinte de Consiliu Județean reținut de DNA pentru trafic de influență
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.

3 COMENTARII

  1. „un rol activ în a găsi soluții care să confere transportului siguranță, confort, accesibilitate, adaptabilitate la nevoile locuitorilor”???? Sa o intrebe cineva pe aceasta doamna, director al societatii, de cand nu a mai mers cu troleul!!! Pe la usi bate vantul, pe la geamuri ploua,iar doamnele controlor se comporta cu pasagerii de parca ei, muritori si navetisti de rand , ar fi sclavii lor! Jalnic si rusinos!

  2. va sugerez pentru viitor si locuri speciale pentru musulmani pentru nevazatori pentru imigranti pentru boschetari – judeţ plin de handicapati – la norme europene

Comentariile sunt închise.