0:00

Metodă neortodoxă pentru creșterea actului educațional, ZCH NEWS - sursa ta de informații

În urma simulărilor de la Evaluarea Națională și Bacalaureat, școlile cu rezultate slabe vor fi vizitate de inspectorul școlar general, Viorel Stan, și de inspectorii de specialitate din cadrul IȘJ Neamț.

„Începând de joi, voi merge în teritoriu, la toate unitățile școlare, care au avut rezultate proaste la Evaluarea Națională și Bacalaureat, ocazie cu care se vor face întruniri ale Consiliilor de Administrație ale unităților școlare, respectiv ale consiliilor profesorale, pentru a găsi soluții pentru creșterea calitativă a pregătirii elevilor în vederea examenelor naționale”, a spus „generalul” Stan

Paradoxal, reprezentantul IȘJ Neamț este sceptic în privința acestor vizite deoarece, așa cum mărturisește, majoritatea directorilor care conduc școlile cu rezultate slabe au tendința de a se victimiza în loc de a veni cu soluții clare pentru remedierea situației.

„Ei o să se plângă, pentru că tot românul se plânge. Dar nimeni nu vine cu o soluție. Lor le revine datoria de a găsi o soluție. De când sunt eu în învățământ, din ´81, facem planuri remediale, dar cât de eficiente sunt ele…”, a adăugat Stan.

Un aspect identificat de „general” este acela al metodei „neortodoxe” prin care directorii de școli reușesc să remedieze rezultatele de la simulări. Acesta a precizat că sunt unele școli care pentru a crește procentul de promovare la examenele naționale „renunță” la elevii mai slabi, preferând să-i lase corigenți sau chiar repetenți, pentru a nu putea participa la primele sesiuni.

„Este un aspect pe care l-am identificat și pe care vreau să-l discut cu fiecare profesor în parte. Procentul îl vreau crescut pe calitate, nu pe cantitate. Nu creșterea procentului prin neparticiparea unor elevi la bacalaureat, nu fiind lăsați corigenți sau repetenți”,a spus Stan.

Deși, pentru unele școli, rezultatele slabe de la examenele naționale sunt cu repetiție, împotriva directorilor nu s-au luat niciun fel de măsuri până acum. „Generalul” spune că are un singur instrument cu care ar putea să „educe” directorii care nu se implică vizibil în actul educațional.

„Vor fi afectați la calificativul anual. Acolo unde nu văd o implicare a directorilor, va fi afectat calificativul anual al acestora. Dacă au «satisfăctor» sau «nesatisfăcător», directorul poate fi dat afară și apoi este condiționat de alte exemple. De exemplu nu poate să ia gradație de merit”, a mai spus Stan.

Pentru anul școlar care a trecut, marea majoritate a directorilor unităților din Neamț au fost notați cu calificativul «foarte bine», chiar dacă rezultatele examenelor naționale au fost unele dezamăgitoare. Stan a spus că a fost un an de acomodare și că anul acesta episodul nu se va mai repeta.

„Nu vreau să se comporte acolo ca moșieri, ci ca oamenii școlii care luptă pentru școală. Singurul instrument pe care îl am în mână este acest calificativ și, aici, voi fi foarte dur”, a precizat inspectorul general.

Marian TEODOROF

Articolul precedentTârgnemţenii cu garaje se opun parcărilor de reședință
Articolul următorAmenințări cu sancțiuni pentru incendierea miriștilor