Astăzi, 11 iulie, se împlinesc împlinesc 23 de ani de la înfiinţarea Inspecţiei Muncii. La sediul ITM Piatra Neamt a fost organizată o masă rotundă pentru a marca momentul festiv. La eveniment au participat reprezentanţi ai angajatorilor şi salariaţilor, ai patronatelor şi sindicatelor şi ai serviciilor externe de prevenire şi protecţie din judeţul Neamţ. Participanţii au primit materiale informative – pliante, broşuri, cd-uri – destinate salariaţilor şi angajatorilor.
“Suntem conştienţi că trebuie să ne adaptăm din mers şi să ţinem pasul cu toate provocările unei pieţe a muncii într-o continuă schimbare, să menţinem în continuare un nivel înalt de încredere în rândul angajatorilor şi angajaţilor şi să răspundem prompt şi cu profesionalism solicitărilor cetăţenilor. Pe lângă cele peste 80.000 de controale efectuate, peste 180.000 de neconformităţi şi tot atâtea măsuri dispuse, aproape 5.500 de persoane fără forme legale depistate, peste 150 de unităţi şi peste 750 de instalaţii a căror activitate a fost sistată, în activitatea de control din anul 2000 până în prezent, ne-am preocupat şi de dotarea necesară inspectorilor care realizează munca în teren pentru a veni, astfel, şi în ajutorul angajatorilor”, a precizat Ioan Popescu, şeful ITM Neamţ.
Inspectorii de muncă au primit laptopuri, tablete, imprimante mobile, semnături electronice, pentru ca actele de control să poată fi încheiate în teren, la sediul firmelor, iar reprezentanţii acestora să nu mai fie nevoiţi să se deplaseze cu un “portbagaj de documente” la sediul instituţiei.
Preocuparea permanentă a ITM Neamţ a fost intensificarea acţiunilor de informare şi conştientizare prin mii de scrisori, e-mailuri, dar şi prin întâlniri periodice şi prin intermediul celor 115 întâlniri cu reprezentanţii angajatorilor şi ai salariaţilor în cadrul Consiliului Consultativ Tripartit în ultimii 10 ani.
Ioan Popescu notează la reuşite şi ocuparea a 5 dintre posturile vacante prin care a fost completată echipa de inspectori de muncă.
A.C.