O firmă care furnizează muncitori în regim temporar și o alta care i-a închiriat au fost amendate de inspectorii de muncă. Controalele în domeniul agenților și utilizatorilor de forță de muncă temporară s-au derulat în luna februarie și au vizat dacă muncitorilor închiriați li se respectă drepturile și condițiile de muncă.
„Au fost verificați 4 agenți de muncă temporară și 2 utilizatori. Au fost constatate 9 deficiențe și s-au dispus măsuri de remediere. În două situații au fost aplicate două amenzi în cuantum de 1.500 lei, unui agent și unui utilizator, în principal pentru nerespectarea prevederilor legale privind repausul săptămânal și prestarea activității în zilele de sărbătoare și pentru încălcarea duratei zilnice a timpului de muncă de 12 ore, urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore”, a declarat, în conferință de presă, Nicolae Hârlea, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM) Neamț.
Regimul muncitorilor închiriați este același ca în cazul oricărui angajat și aceștia trebuie să beneficieze, la firma care-i primește, de aceleași venituri ca ale unui angajat ce prestează aceeași activitate în firmă, de aceleași condiții de siguranță ca ceilalți angajați și, în general, de tot ce oferă firma respectivă proprilor salariați. Amenzile date de inspectorii de muncă dovedesc faptul că muncitorii închiriați, de regulă pentru activități sezoniere sau care se desfășoară în altă localitate ori de către o firmă nou înființată, sunt folosiți peste programul normal de lucru, mai ales în week-end și sărbători legale, fără să primească libere. Agentul de muncă temporară este cel care se ocupă de serviciile de salarizare și administrarea personalului, iar împreună cu firma care închiriază personal stabilește condițiile de muncă, respectarea normelor de protecția muncii, controlul medical, alte beneficii ce se acordă angajaților temporari. Cum se derulează raporturile de muncă în domeniul leasingului de personal face obiectul campaniei derulate de ITM Neamț până la finele lunii aprilie. (C.I.)