Noi măsuri sunt anunțate de Poliția Neamț, în contextul celor adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență pentru limitarea riscului de răspândire a infecției cu coronavirus. Începând cu data de 16 martie 2020, activitatea de relații cu publicul specifică Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase se va desfășura doar în ziua de joi, în intervalul orar 9-14, potrivit IPJ Neamț.
Pe perioada incidenței prezentei măsuri, corespondența cu deținătorii de arme sau cu persoanele interesate se va desfășura prin intermediul poștei electronice, la e-mail [email protected]. De asemenea, informațiile cu privire la stadiul de soluționare a solicitărilor pot fi obținute la numărul de telefon 0233/207.000.
Prin excepție, vor fi preluate direct cererile a căror depunere este condiționată de respectarea unor termene legale, după cum urmează:
-Solicitarea acordării permisului de armă şi a înscrierii armei în permisul de armă (art. 22 din Legea nr. 295/2004 privind regimul armelor și munițiilor – prevede obligativitatea unei persoane de a solicita înscrierea în permis în termen de 3 zile a armei procurate din țară și în 15 zile lucrătoare a armei procurate din afara teritoriului României).
-Solicitarea de prelungire a valabilității permisului de armă (art. 25 din același act normativ ce prevede obligativitatea titularului dreptului de deținere, port sau folosire arme, să se prezinte înainte de expirarea permisului de armă la structura de poliţie competentă în a cărei rază de competenţă teritorială îşi are domiciliul sau reşedinţa cu armele înscrise în permis, precum şi cu documentele stabilite în normele metodologice de aplicare a Legii nr.295/2004). (C.I.)