autostrazi februarie 2015Numai 3.652 de persoane au semnat, până vineri, 11 decembrie 2015, petiţia online MOLDOVA VREA AUTOSTRADĂ, pentru realizarea unei artere de circulaţie care să lege Moldova şi Transilvania, petiţia fiind iniţiată de cel puţin doi ani.

Cele mai multe semnături provin din Iaşi (1.516), Chişinău (295) şi Piatra Neamţ (170). De altfel, întreg judeţul Neamţ pare ataşat ideii de autostradă, oarecum normal ţinând seama că autostrada e programată a trece pe aici, existând 68 de semnături din Roman şi 30 din Târgu Neamţ. Mai trebuie remarcată comuna Borca care aduce petiţiei 6 semnături.

Din celelalte localităţi din Moldova, pe unde nu prea va trece autostrada, dacă se va face, s-a semnat ceva mai discret: Botoşani (126), Suceava (95), Bacău (92), Vaslui (56).

Trebuie remarcat şi faptul că petiţia a fost semnată de 132 de „mitici” (cum sunt alintaţi bucureştenii), dar şi de locuitori din oraşe precum: Constanţa (14), Braşov (13), Călăraşi (8), Ploieşti (8), Buzău (8), Cluj-Napoca (8) sau Timişoara (6). De ce este necesară autostrada Moldova – Transilvania în declaraţiile câtorva dintre semnatari:

VOX POPULI, VOX DEI

“Pentru zona Piatra Neamţ şi extinderea drumului expres între Piatra Neamţ şi Bicaz ar fi salvatoare şi poate cineva caută în arhive proiectul tunelului cfr/auto abandonat cu ocazia construcţiei Casei poporului!” – Musafir

“Dacă ţara noastră s-ar numi Olanda sau Belgia, am fi avut la ora actuală un inel care să lege oraşele cele mai importante ale ţării, cu ieşirile spre graniţe aferente, şi anume Bucureşti – Constanţa – Galaţi – Iaşi – Cluj – Timişoara – Craiova – Bucureşti, acestea fiind legate, la rândul lor, cu Braşovul… însă, din păcate, noi ne numim Balcania, şi ne complacem în mediocritate… întrebarea e, până când?!” – Ignat Paul Adrian

“Avem nevoie de autostrada Iaşi – Cluj Napoca, adică în Italia/Slovenia cum sunt tăiaţi munţii şi au fost făcute tunele, adică când vrei să ajungi la Cluj de ce să faci Iaşi-Cluj în 8 ore şi nu în 3-4 ore? De ce să urci munţii, să îi cobori, să îi urci iar şi iar să îi cobori când poţi merge direct prin tunel pe autostradă” – Alexandru

“Chiar dacă sunt din Timișoara, mi se pare o porcărie ca Iașiul și Moldova să nu fie unite de restul țării printr-o autostradă. Desigur, mafioților de la București le pasă doar de olteni și de Constanța/Brașov (doar acolo își petrec concendiile)” – Musafir

“Deşi locuiec şi lucrez de mulţi ani în UE călătoresc regulat în România, în interes de sevici şi în vacanţă. Acum 5 ani am vizitat mănăstirile moldoveneşti împreună cu nişte prieteni austrieci: AU FOST IMPRESIONAŢI DE CE FRUMUSEŢI AVEM ÎN ŢARA NOASTRĂ. Din păcate… era să ne rupem maşina pe trecătorile din Carpaţi înspre Moldova… Concluzie: România ar putea câştiga sute de milioane de euro numai din turism, poate chiar miliarde, însă suntem pe ultimul loc în Europa la infrastructură” – Musafir

“Dacă nu suntem pe lista de priorități, SĂ NU MAI PLĂTIM TAXE!! Că le tot plătim de 20 de ani şi nouă nu ne mai vine rândul la nicio investiţie. SĂ STRÂNGEM BANII LA SAFTEA ŞI SĂ NE REZOLVĂM SINGURI  PROBLEMELE, că așa… DE CE PLĂTIM TAXE? DE CE?  CA SĂ FIM MURITORI DE FOAME?!” – Musafir

“Nu uitaţi de necesitatea acestei autostrăzi care de fapt este AUTOSTRADA MARII UNIRI, ea va deveni foarte repede, vizavi de integrarea europeană a Republicii Moldova, Autostrada Chişinău – Iaşi – Târgu Mureş – Turda – Alba Iulia (capitala marii uniri ) – Cluj – Oradea – EUROPA” – Un cetăţean din Piatra Neamţ TCM-ist şi Stelist.

Dacă v-aţi schimbat părerea şi vă doriţi să semnaţi petiţia sau să formulaţi opinii în legătură cu subiectul, puteţi căuta AICI. (M. CONSTANTINESCU)