Ca să nu se mai deplaseze la ghișee și să fie nevoiți să aștepte, în condițiile regulilor de distanțare impuse din cauza coronavirsului, persoanele fizice și reprezentanții firmelor sunt înregistrați și autentificați automat în Spațiul Privat Virtual.

De astăzi, 3 iunie, există posibilitatea ca și cei care nu dețin semnătură electronică să fie autentificați automat de Fisc, fără să mai fie nevoiți să ajungă personal la ghișee. „Persoanele fizice care nu dețin un certificat digital calificat pot solicita înregistrarea în Spațiul Privat Virtual și în baza numelui de utilizator și a parolei, fără a se mai deplasa la sediul instituției, pentru autentificare.  Acești contribuabili au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor și sau ANAF. Acest serviciu electronic SPV este ușor accesibil, direct din site-ul www.anaf.ro, este gratuit și disponibil 24 din 24 de ore”, a declarat Cristina Ionescu, purtătorul de cuvânt al Administrației Județene a Finanțelor Publice Neamț.

Potrivit unui comunicat de presă transmis redacției noastre, orice persoană fizică, care începând din anul 2017 a primit anumite notificări fiscale, poate fi înregistrată și autentificată electronic pe baza numerelor atribuite de Ministerul Finanțelor acestor documente:

  1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)
  2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)
  3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
  4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi _____ de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)
  5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)
  6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017)

Rămân valabile și următoarele documente: decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013, decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013, somație – emisă începând cu data de 01.01.2015, numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu. SPV se accesează de pe prima pagină a site-ului ANAF, la secțiunea Servicii Online, unde se găsesc informații detaliate. Prin acest serviciu online se pot depune obligațiile fiscale și alte informații, iar plățile se pot efectua prin internet banking sau prin ghiseul.ro. Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

(C.I.)