Unii şoferi ai RATP evită să treacă prin pasajul de la Fundaţie. Vineri dimineaţă, şoferul unui autobuz de pe traseul 46 a ocolit pasajul şi a intrat în zona centrală prin sensul giratoriu din faţa Casei de Cultură a Studenţilor. Întrebat asupra acestui aspect, viceprimarul Mihai Chirica a dezvăluit că el însuşi a observat şoferi ai unor microbuze de pe traseul 20 care recurg la acelaşi demers.
„Este sarcină obligatorie pentru şoferii RATP să treacă prin pasaj, în caz contrar pot fi sancţionaţi“, a precizat viceprimarul.
În schimb, directorul RATP, Maricel Ghercă, a declarat că obligativitatea este doar pentru sensul de mers dinspre Centru spre Păcurari.
„Nu este o condiţie obligatorie ca dinspre Păcurari spre Centru să se meargă prin pasaj. Nu ştiu exact ce s-a întâmplat în cazul prezentat de dvs., dar poate şoferul a vrut să evite o aglomeraţie în pasaj“, a comentat Ghercă.
Potrivit acestuia, şoferii RATP au fost instruiţi să folosească pasajul pentru a se fluidiza traficul în sensul giratoriu de la Fundaţie. Autobuzul observat de reporteri a ocolit pasajul în jurul orei 9:00, iar calea de acces prin pasaj nu era aglomerată. Pasajul a fost deschis circulaţiei rutiere la mijlocul lunii decembrie 2014. Acesta are 286 de metri, inclusiv rampele de acces în subteran şi o lăţime de 10 metri, permiţând accesul vehiculelor cu o înălţime maximă de 5 metri. Termenul de finalizare a lucrărilor a fost amânat de autorităţi în mai multe rânduri, cel iniţial fiind în vara anului 2013. Realizarea pasajului a fost inclusă în proiectul de modernizare a axei Est – Vest (Păcurari – Piaţa Eminescu – bd. Independenţei – Elena Doamna). Lucrările au constat în refacerea tramei stradale pe o lungime de 6,3 km şi a liniei de tramvai de pe Elena Doamna, pe o lungime de 1,1 km, precum şi reabilitarea spaţiilor verzi pe o suprafaţă de peste 10.000 mp. Valoarea totală a proiectului, finanţat cu fonduri europene, a fost de 78,4 milioane lei.