În varianta de masterplan avansată de Guvern spre dezbateri în Parlament autostrada lipseşte, fiind doar drum expres, împins spre anul 2030, relatează „Ziarul de Iaşi”. Astăzi, 10 februarie, are loc şedinţa comisiilor reunite de transporturi din Senat şi Camera Deputaţilor pe marginea formei finale a Masterplanului general de transporturi. Reprezentanţii Consiliului Judeţean Iaşi şi-au declarat optimismul cu privire la aprobarea construirii legăturii între Ungheni şi Târgu Mureş sub forma unei autostrăzi fazate.
„Totuşi, orizontul de timp în care Guvernul PSD are în vedere realizarea acestui proiect este inacceptabil pentru noi. Perspectivele sunt mutate către 2030, ceea ce este o bătaie de joc la adresa întregii Regiuni de Nord-Est. În acest timp, decalajele de dezvoltare dintre noi şi cei din vestul ţării se vor mări. Dacă lucrurile se vor menţine aşa, cei 100 de ani de la Marea Unire ne vor găsi la fel de despărţiţi de restul ţării şi de Europa“, a declarat preşedintele CJ, Cristian Adomniţei.
Acesta a acuzat Guvernul că, prin adoptarea formei propuse a Masterplanului, dezvoltarea Aeroportului ieşean va fi practic îngropată. Din lista de investiţii solicitate de CJ pentru Aeroport, în valoare de peste 150 de milioane de euro, în Masterplan este inclusă doar realizarea terminalului cargo, în valoare de 11,3 milioane de euro.
„Guvernul încalcă cu premeditare şi într-un mod grosolan direcţiile de dezvoltare şi finanţare ale UE, unde se stabileşte foarte clar că doar aeroporturile cu potenţial pot primi fonduri structurale. În regiunea Moldovei, singurul aeroport cu potenţial este doar Aeroportul Internaţional Iaşi. Dacă cei de la Guvern vor persista în incompetenţă şi rea-credinţă, se va ajunge în situaţia de a avea un Masterplan care nu va putea fi finanţat de Comisia Europeană. În aceste condiţii, nu va putea fi absorbit niciun euro“, a spus preşedintele CJ Iaşi.