La începutul lunii noiembrie 2015, au fost demarate activitățile punctuale planificate pentru implementarea Proiectului”EU ȘI STRADA” ale cărui scopuri sunt cunoaşterea regulile de circulație pe drumurile publice de către copii și formarea unei conduite preventive. Proiectul este inițiat de către Asociația Sportivă Civică Ecologică ”FII ACTIV” Piatra Neamț și are ca parteneri Inspectoratul de Poliție al județului Neamț – Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității și Primăria Piatra Neamț, care a sprijinit finanțarea acestuia.
Obiectivele generale ale proiectului sunt:
- Creșterea gradului de educație rutieră pentru 500 elevi din clasele I-IV, din Piatra Neamț;
- Educarea elevilor în vederea unei circulații concrete, disciplinate pe drumurile publice;
- Formarea cunoștințelor de bază despre circulația rutieră;
- Prevenirea implicării elevilor în accidente rutiere, prin însușirea corectă a regulilor de circulație și respectarea acestora;
- Conștientizarea participanților la trafic cu privire la consecințele nerespectării regulilor de circulație în proximitatea unităților de învățământ.
Proiectul ”EU ȘI STRADA” este o dovadă a dorinței de simulare, dezvoltare și perfectare a deprinderilor necesare autoprotejării și creșterii grijii față de propria persoană și față de cei din jur și nevoia de a intensifica activitatea de sprijinire a copilului în dobândirea de cunoștințe, capacități și deprinderi care să-i permită adaptarea cu ușurință la condițiile de pieton. Activitățile desfășurate până acum au constat în organizarea unor cursuri într-o manieră nonformală. Conceptul modern de educație privește educația ca”Lifelong Process”, adică un proces de învățare care se desfășoară pe tot parcursul vieții, spre deosebire de conceptul tradițional, în cadrul căruia educația se dobândește în cea mai mare parte în timpul școlarizării formale. Desfășurarea activităților de educație rutieră are la bază următoarele: Evitarea transformării educației pentru siguranța rutieră într-un obiect de studiu teoretic; Conștientizarea de către elevi a necesității acestui tip de educație; Acumularea de noi informații și formarea abilităților prin experiențe personale și de grup; Posibilitatea verificării imediate a informațiilor și a exersării nemijlocite a abilităților rutiere; Exersarea abilității de rezolvare de probleme și dezvoltarea creativității elevilor; Conștientizarea riscului rutier.
Elevii au fost provocați să simuleze situații de traversare folosind un covor de mari dimensiuni care a redat cu fidelitate ”strada”, cu semne, indicatoare, semafoare, spații de joacă și chiar autoturisme. Copii au fost încântați de jocurile de rol imaginate și de situațiile concrete în care au fost mici actori, fiind răsplătiți cu insigne, legitimații și pliate cu sfaturi ”siguranță de nota 10”. (ZCH NEWS)