asfaltare 02

* „Trebuie studiat cu atenție capitolul de cheltuieli cu personalul, care sunt nejustificat de mari”, spune vicepreşedintele CJ Neamţ, Dan Manoliu

Drupo Neamț, societate tutelată de Consiliul Județean și care se ocupă cu întreținerea și deszăpezirea drumurilor județene, merge mai mult în pierdere decât pe câștig. Cel puțin asta este concluzia la care a ajuns Dan Manoliu, vicepreședinte al Consiliului Județean Neamț, în urma unei analize a activității Drupo desfășurată în primele şase luni ale anului 2013. Potrivit lui Dan Manoliu, la ședința pe care a avut-o cu conducerea Drupo și cu cenzorii societății, rezultatele prezentate de aceștia din urmă, nu sunt deloc mulțumitoare. Față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra de afaceri a scăzut la jumătate în condițiile în care unii indicatori din capitolul cheltuieli  nu au suferit diminuări.

Cheltuieli pentru carburant

”Cifra de afaceri a societății Drupo Neamț a scăzut destul de tare, iar cheltuielile sunt la fel. Reprezentanții societății se plâng de faptul că au fost nevoiți să achite facturi restante din 2012 sau poate și mai vechi, datorii la care se adaugă dobânzi și penalități. În urma analizei s-a constatat că 16% din veniturile Drupo, adică 273.000 de lei, se duc pe aceste dobânzi și penalități, și doar penalitățile însumează 93.000 de lei. Eu am propus să se introducă o serie de măsuri, astfel încât să se poată remedia situația financiară. De exemplu, trebuie studiat cu atenție capitolul de cheltuieli cu personalul, care sunt nejustificat de mari. Conducerea Drupo a spus că aceste cheltuieli sunt repercusiuni ale vechiului contract colectiv de muncă, care va expira acum în august. Chiar și așa cheltuielile de personal trebuie să se reflecte în producția lunară. Dacă omul vine la serviciu trebuie să fie pontat pe măsura muncii pe care o prestează. Adică, dacă este șofer și mătură prin curte, trebuie să fie plătit pentru că mătură prin curte sau dacă într-o zi un muncitor necalificat asfaltează un drum 12 ore, iar a doua zi stă degeaba… acest lucru trebuie reglat din pontaj. Salariul trebuie să reflecte cantitatea de muncă depusă. De asemenea trebuie reglate, cu precădere, cheltuielile pentru consumul de carburanți. Este adevărat că cifra de afaceri a Drupo a scăzut de aproape trei ori față de anul trecut, dar consumul de carburanți a scăzut numai de 1,5 ori. Am cerut managerului societății, cenzorilor și tuturor celor din conducerea de la Drupo să prezinte un plan de redresare al societății pentru următoarele şase luni”, a precizat Dan Manoliu.

Datorii de 3 milioane euro

Venitul total al societății Drupo Neamț, societate ce aparține de Consiliul Județean Neamț, a fost, pentru primele şase luni ale acestui an, de 1.560.000 de lei, adică aproximativ 275.000 de lei pe lună, față de aceeași perioadă a a anului trecut când intrările s-au ridicat la aproape 4 milioane de lei noi. ”Este adevărat că este abia jumătatea anului și mai sunt de încasat facturi și garanții materiale la lucrările făcute până acum care ajung spre 7 miliarde de lei vechi. Chiar și așa datoriile totale ale societății sunt de 3 milioane de euro și vorbim despre linia de credit, din care 176.000 de lei reprezintă dobânda plătită la acești bani pentru primele şase luni ale anului”, a mai spus Dan Manoliu. Urmează ca odată cu prima ședință a CJ Neamț, SC Drupo să prezinte bilanțul contabil și balanța de venituri și cheltuieli pentru primele şase luni ale anului 2013.

Irina CĂLIN

Articolul precedentPubliserv a sunat la redacție: Se vinde doar ce este inutil pentru societate
Articolul următorVinul: festival, nu beţivăneală!