reclama autocenter

borte

Starea drumurilor din județul Neamț i-a adus în pragul disperării nu numai pe muritorii de rând ci și pe aleșii locali. În urma sesizărilor venite din partea cetățenilor, dar și după autosesizări, consilierii județeni s-au hotărât să ia atitudine. Au propus o strategie care să fie prezentată ministrului transporturilor și nu numai, în speranța că măcar o parte dintre căile de acces județene și naționale să primească finanțare pentru reparații și covoare asfaltice.

“Nu știu dacă îl vor asfalta vreodată”

”Merg pe traseul Piatra Neamț – Roman de ani de zile. Câți ani a stat decopertat drumul? Mașina asta a stat în service de nenumărate ori din cauza gropilor și a asfaltului sărit de pe carosabil. Sincer nici nu mai îmi bat capul, nu știu dacă îl vor asfalta vreodată”, a declarat un șofer de microbuz.

”Ce întrebare e asta? Ați văzut drumuri bune la noi în județ. Nici în oraș nu sunt în stare să le repare. Nu mai vorbim despre ce e la Roman, la Vaslui sau pe zona Borlești – Roznov. Ei n-au bani pentru drumuri, dar noi avem bani să reparăm mașinile”, a adăugat un șofer de tir.

Giratoriu cu vaci

După şedinţa de vineri, 31 mai, când Gheorghe Vasiloiu și Constantin Iacoban au ajuns la concluzia că nu degeaba organizatorii concursului off-road „Dacii Liberi” au ales județul Neamț, pentru extraordinara de ieri a fost chemat să dea explicațiile de rigoare reprezentantul Secției Drumuri Naționale. Fără a se lua în calcul că de restul drumurilor se ocupă Drupo, adică județul sau primăriile. Iată câteva dintre nemulțumirile și propunerile aleșilor județeni în materie de drumuri stricate. ”Vreau să semnalez o problemă care n-a fost soluționată. În intersecția de la Roman cu Horia, pasc vacile. Este un sens giratoriu infect. De la Bârgăoani la Bozieni, pe marginea drumului este teren extravilan. După o ploaie torențială nu se poate circula. Șanțurile sunt înfundate, sunt bălți, mâl și torenți pe mijlocul drumului și nu se poate circula. Trebuie să trecem la treabă”, Neculai Pușcașu, consilier județean

„Mai mult de atât nu se poate”

Răspunsul nu a întârziat să apară. Atât din partea reprezentantului secției județene de drumuri naționale cât şi din cea a președintelui Culiță Tărâță, care a dispus toaletarea copacilor și finalizarea marcajelor pe toate drumurile județene. ”Abia am terminat reparațiile, 40 de muncitori lucrează la 400 de kilometri de drumuri. Mai mult de atât nu se poate”, a răspuns Emilian Darie, ing. șef Secția Drumuri Naționale Neamț. ”Consider că se poate și mai bine, vorbim cu dl. director și hai să arătăm că la Neamț se poate”, a conchis Culiță Tărâță.

„Nu ne-a fost dat nici un bănuț”

Drumurile din zona Roman nu au fost singurele incriminate de consilierii județeni. S-au cerut soluții tehnice și pentru partea de nord a județului și pentru drumurile naționale care traversează orașul Târgu Neamț și nu numai. ”De la jumătatea lunii aprilie, am început reparațiile pe toate drumurile pe care le administrăm și acestea sunt finalizate în proporție de 90%. S-a trecut la reparații de șanțuri și desfundări, care ar fi trebuit făcute de primării. S-au marcat drumurile unde s-au finalizat reparațiile, iar acum curățăm drumurile din extravilan și cosim vegetația. Se lucrează la consolidarea DN 15 B pe porțiunea Poiana Teiului – Târgu Neamț care este finalizat în proporție de 80%. În cursul acestui an se va asfalta Roman-Piatra Neamț, știm că au fost accidente din cauza suprafeței decopertate dar sectoarele periculoase au fost semnalizate. Am reparat 30.000 mp de îmbrăcăminți asfaltice. De la noi anual sunt transmise mai sus doar măsurile ce se impun. Nu ne-a fost dat nici un bănuț”, a spus Emilian Darie, ing. șef Drumuri Naționale Neamț

În unire stă puterea

Concluzia a fost una singură. Unirea tuturor forțelor pentru salvarea drumurilor din județ și mai ales pentru găsirea soluțiilor financiare, fiindcă se știe că unde nu sunt bani nici iarba nu crește. ”Noi trebuie să vedem lucrurile și din punctul de vedere al angajamentului politic, pentru ca dl. inginer nu poate să aducă acuze superiorilor săi. Propun să evaluăm situația, să vedem care este necesarul, să ne interesăm cum să acționăm ca să facem un drum de la A la Z și de câți bani este nevoie și apoi să ne apucăm de treabă. Trece vara, am împlinit un an de mandat. Deputații noștri trebuie să facă ceva, să aducă bani”, a conchis Constantin Iacoban. La propunerea lui Iacoban au subscris toți consilierii, în frunte cu președintele Tărâță, însă urmează să se și întâmple ceva. Vasile Pruteanu, fost președinte de CJ și actual consilier județean, a mărturisit că el nu a avut nici un succes în a face lobby pentru asfaltarea drumurilor din Neamț, mai mult, consilierii ministrului de la acea vreme nu știau că există drumuri naționale și la noi în județ. Poate președintele Târâță va avea mai mult succes decât predecesorul său, cunoscut fiind faptul că știe să insiste pe la ministere pentru a obține ceea ce vrea. ”Din partea CJ Neamț i-au fost date ministrului Șova toate situațiile pentru Băcești – Roman, Bicaz – Poiana Teiului și Roman – Piatra Neamț. Subscriu la propunerea dvs. Luni mergem din nou la București. Mergem la toate ministerele, și la Șova și la Fenechiu”, a spus Culiță Tărâță.

Irina CĂLIN

Articolul precedentArnăutu are certificat de bună purtare de la ANI
Articolul următorConsilierii locali romașcani: “Volkswagen, meine liebe!”