Cota unică menţinută la 16%

Cota unică va fi menţinută la 16% pe tot parcursul acestui an, dar din 2015 s-ar putea păstra doar pentru companii, în timp ce pentru populaţie se va reveni la cota progresivă, ca soluţie de relaxare fiscală, dacă spaţiul bugetar o va permite, a declarat ministrul Finanţelor, Ioana Petrescu.

“Cota unică se va menţine anul acesta cu siguranţă. S-a discutat foarte clar că acea cotă de 16% pe profit va rămâne, tocmai pentru că este o impozitare simplă şi are un efect benefic asupra mediului de afaceri. S-a discutat şi despre cota diferenţiată, dar despre nişte cote mai mici pentru persoane cu venituri mai mici. Se va menţine cota unică în 2014”, a spus Petrescu la Antena3.

Programul de guvernare prevede introducerea impozitului diferenţiat pe venitul salarial, cu cote de 8%, 12% şi 16 %. Ministrul Finanţelor a explicat că relaxarea fiscală pentru cei cu venituri mici nu se poate aplica dacă nu există un spaţiu bugetar, întrucât există o legea care prevede că “dacă iei ceva din buget trebuie să pui ceva la loc”. (Z.C.H.)

Autor:

Ultima ora

„Târgul Meșteșugarilor și Producătorilor Locali”, la Dumbrava Roșie

Un târg dedicat meșteșugarilor și producătorilor locali va avea...

Femeie din Târgu Neamț dată dispărută

Poliția Neamț anunță a început căutările pentru o femeie...

Știre actualizată. FOTO. Accident grav la Bodești – o persoană a rămas încarcerată

Actualizare: „În urma cercetărilor preliminare desfășurate de polițiști a...