0:00

Concluzie la Apa Serv: Pierderile sunt normale și profitabile pentru angajații societății, ZCH NEWS - sursa ta de informațiiPe 24 iulie, în episodul al II-lea al conferințelor de presă susținute și regizate de Apa Serv, s-a discutat despre pierderile de apă. Dl. Cătălin Dughir a considerat că presa locală a abordat superficial subiectul, cu gândul la consumatori, nu și la angajații companiei, care, teoretic, ne pot explica oricând că pierderile sunt normale, firești, că la fel de firesc este să le plătim, noi (cei care tratăm superficial subiectele Apa Serv) și dumneavoastră, consumatorii, și, în felul acesta, să contribuim cu toții la mărirea sistematică a salariilor celor de la Apa Serv.

Trebuie să remarcăm acuratețea teoretică a prezentării subiectului în conferința de presă. La început, definiția pierderilor de apă, din partea dnei Maricica Radu, șef Compartiment Relații cu Clienții. Pentru cei care nu au privilegiul de a fi plătiți de Apa Serv, trebuie să recunoaștem că ea este o contribuție de o inestimabilă valoare teoretică: „Pierderile reprezintă cantitatea de apă care se furnizează în sistemul de distribuție și, practic, nu mai ajunge la consumatorul final pentru destinația stabilită. Sunt două categorii de pierderi. Cele fizice/ reale și cele aparente/ pierderile comerciale. Cele reale rezultă din scurgerile din rețeaua de distribuție și din conductele de transport, scurgerile și deversările din preaplinurile de rezervoare, sunt scurgerile din conductele de branșamente, până la aparatul de măsură care este montat pe branșamentul utilizatorului, respectiv la limita de proprietate. Cele aparente aparente/ pierderile comerciale reprezintă cantitatea de apă consumată, dar neplătită de consumatori și din această categorie fac parte: consumul neautorizat, erorile de măsurare și erorile de prelucrare date”.

* Compartimentul ”Apa care nu aduce profit”

 Odată stabilită definiția, a venit la pupitru inginerul Alexandru Postăvaru, șeful compartimentului care se ocupă fix cu această problemă, cea a pierderilor de apă și care se cheamă NRW (”apa care nu aduce profit”), compartiment apărut în aprilie 2014. Potrivit specialiștilor din această structură a companiei Apa Serv, în județul Neamț, pierderile înregistrate la sfârșitul anului 2014 arătau un procent de 58,68%, din care 54,87% pierderi fizice. „Practic, pierderile, 54%, sunt efectiv la ce vă referiți și scrieți majoritatea în presă. Le-ați ridicat la 64%, la peste 60%, fiecare cum le-a interpretat. Alea 54 procente sunt efectiv acea apă care iese din pământ, cum se spune. În 58,68, intră pierderile aparente, incluzând aici și o parte din ce mai avem partea de goliri conducte… Am acceptat eu la început, ca și companie, nu găsim o scuză, ne-am îndreptat tot timpul prin planul de acțiune și vrem să reducem cât mai mult pierderile, dar nu vrem să se creadă că nu ne-a interesat nimic. Nici mâine, dacă vine altul, pierderile nu înseamnă că o să fie zero. Sunt pierderi și moșteniri istorice care s-au adunat de-a lungul anilor

Trebuie, în acest caz, să remarcăm tonul profesional al discursului, dar și fragilitatea procentelor, care pot fi manipulate în funcție de diverse criterii.

* Justificare aberantă: Apa Serv lucrează fără baze de date!

Una dintre justificările privind pierderile este senzațională: „Noi am preluat doar administrarea. Am preluat fără date și de aceea apar aceste probleme. Vrem să prezentăm adevărata situație.Trebuie să punem toată baza de date la punct. Toate pierderile intră în pierderi care sunt pe companie. Nu înseamnă că, dacă sunt 54% pierderi, omul va plăti jumate din prețul apei. Ceea ce se reflectă în aceste pierderi este partea de apă brută pe care o luăm și consumul de energie electrică pe care o folosim. Restul, cred că, la preț, nu știu dacă ajunge undeva la 4-5 bani pe metru cub de apă”, a precizat Dughir.

Ne este jenă să întrebăm dacă i-a obligat cineva pe cei de la Apa Serv să lucreze FĂRĂ A AVEA O BAZĂ DE DATE! Ca să nu mai vorbim despre toate lucrurile care pot deriva dintr-o asemenea declarație publică.

Ca o concluzie, pierderile companiei, indiferent că sunt tehnice, fizce, pământene, aeriene sau de ce altă mumă or mai fi ele, nu ating veniturile salariale ale angajaților, ci buzunarul consumatorului. Prin ajustări de prețuri și alte forme care se reflectă în prețul apei. Și, așa cum se poate deduce, diminuarea pierderilor e un subiect cu bătaie lungă, dacă luăm în considerare faptul că departamentul de NRW a fost înființat abia anul trecut, iar punerea la punct a unei baze de date cu situația administrării rețelei de apă, într-un mod exemplar, este departe de finalitate. (M.T.)

Nota redacției:  Pentru ca reprezentanții Apa Serv să nu mai poată acuza presa că tratează superficial problema pierderilor de apă gestionată de aceasta, publicăm ce am primit de la compania județeană după conferința de presă. Este o mostră de competență profesională, specifică societății, pe care 1% din populație ar avea curiozitate s-o citească și din care se înțelege doar ce vrea compania.

https://zch.ro/wp-content/uploads/2015/07/prezentare-conferinta-de-presa-pierderi.pdf

Articolul precedentCaptură de aproape 70.000 de ţigări de contrabandă
Articolul următorCumplit: copil de 2 ani scos aproape mort din hazna!
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.