Dacă în trecut extensiile de domenii web erau doar de tipul .com, .net, .info și alte câteva astfel de terminații plus cele aferente fiecărei țări din lume (.ro, .de, .hu etc.), în prezent există o foarte mare varietate de tipuri de domenii ce pot fi inregistrate pentru a fi asociate oricărui website. S-a dorit să existe această posibilitate de personalizare cât mai puternică a domeniilor web. Conform statisticilor, dintre aceste noi TLD-uri (top level domains, adică domenii de prim rang), cel mai mare succes – după numărul de înregistrări – în au terminațiile .top, .xyz, .icu, .site, .club, .online, .vip, fiecare cu peste un milion de prezențe în mediul online.

Principiul este cel al varietății, se creează în același timp mai multă personalitate website-urilor din anumite domenii. Proprietarii de pagini web au astfel posibilitatea de a avea foarte multe opțiuni, în condițiile în care înregistrările de domenii standard, clasice, au ajuns la valori record, iar variantele rămase pentru sonoritate și stil sunt tot mai puține.

O extensie de domeniu cu tot mai mare succes este .shop, în condițiile în care ascensiunea comerțului online este evidentă. Magazinele online pot astfel să transmită din start, în momentul în care se promovează, faptul că brandul lor este asociat unui website de retail, de e-commerce. Puterea extensiei .shop face posibilă înregistrarea unor sintagme internaționale în acest format, cuvinte ce altfel probabil deja sunt înregistrate cu terminațiile clasice de tip .com, .biz, .net.

Alte terminații populare sunt .work (potrivit site-urilor legate de recrutare, carieră, joburi), .live (cu o mare varietate de utilizări, dar de obicei legate de muzică, sport, știri, divertisment) și .fun (evident, orice ține de divertisment, indiferent de nișă). Și terminația .app are o utilitate mare, căci se pot promova astfel aplicațiile pentru terminale mobile. Utile pentru website-urile ce se dedică publicului vorbitor de limba engleză sunt și terminațiile următoare: .store, .tech, .buzz, .cloud, .win, .today, .world, .one sau .loan.

Multe noi extensii de domenii au valabilitate globală, în sensul că folosesc cuvinte recunoscute și de persoanele care nu cunosc în mod special limba engleză. O astfel de extensie este .blog, o variantă ce poate să fie luată în calcul inclusiv de către bloggerii din România. La fel și în cazul .email sau .link, cuvinte care au devenit universale prin faptul că sunt înțelese probabil de orice utilizator de internet.

Extensii precum .art, .company, .men, .business, .guru, .netword, .press, .trade, .expert sau .studio pot să fie de asemenea foarte utile. Interesant este că există și extensii regionale, dedicate unei nișe… geografice. Este cazul .london, .amsterdam, .paris, .hamburg sau .berlin. Mulți proprietari de afaceri din România pot profita de noile extensii de domenii, înregistrând variante precum .pizza în cazul firmelor din domeniul catering – restaurante.

Trebuie spus că astfel de extensii sunt în multe cazuri puțin mai costisitoare decât cele standard, tocmai pentru că sunt de nișă și au o popularitate mai scăzută ca și număr de înregistrări. În cazul website-urilor din țara noastră, momentan noile extensii nu sunt prea des întâlnite, managerii români preferând se pare în continuare domenii precum .ro sau .com.