zaharAsociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip zahăr brun/ zahăr brut ce se regăsesc pe piața din România. În cadrul studiului au fost analizate 15 produse de tip zahăr brun/zahăr brut, achiziționate în mod aleatoriu și anonim de către voluntarii Asociației Nationale pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons din supermarket-urile din București, în luna decembrie 2014. Producătorii/ Distribuitorii care au fost analizați în cadrul studiului sunt următorii: Agrana România S.A., Europro Import House S.R.L., Radix S.R.L., Distins Distribution S.R.L., S.C. Carrefour România S.A., S.C. Mega Image S.R.L. Din cele 15 produse studiate un procent de 13,3% reprezinta zahărul brut și 86,7% zahărul brun. În cadrul studiului a reieșit faptul că unul dintre produsele analizate nu are specificat pe ambalaj aditivii alimentari (E-uri-le), valoarea energetică, proteinele și carbohidrații.

  • 60% din produsele analizate au menționat pe eticheta valoarea carbohidraților, aceștia sunt în valoare de minim 97,7g și maxim 100g.
  • niciunul dintre produsele analizate nu conține E-uri.
  • 53,3% din totalul produselor analizate au specificat pe ambalaj valoarea proteinelor raportat la 100 g, acestea variază între 0g si 0.5g.
  • 93,3% au specificat pe ambalaj valoarea energetică situată în intervalul 391- 406 kcal/100g.
  • 40% din totalul produselor analizate au specificat pe etichetă ingredientele.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România –  A.N.P.C.P.P.S.România – InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie făcută în cunoștință de cauză.

Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate aici: http://www.teste-comparative.ro/stiri/0/135-Studiul-asupra-zaharului-brun-de-pe-piata-romaneasca.html

Articolul precedentBACĂU: Romeo Stavarache e hotărât: “NU DEMISIONEZ!”
Articolul următorNEAMŢ: Firmă trasă pe dreapta de Inspecția Muncii
ZCH News
Stiri din Neamt, Bacau, Suceava, Iasi, Botosani, Vaslui. Primul ziar regional din regiunea Nord Est.