selfie pe trenO campanie inițiată de Poliția Română și C.F.R. Călători, împreună cu Mercury 360, intitulată “SELFIE-UL PE TREN NU IA LIKE-URI, IA VIEȚI”, este în plină desfășurare și are drept scop prevenirea accidentelor produse prin electrocutare, în zonele feroviare. Campania a început pe 17 iulie și se va încheia pe 31 ianuarie 2021.

Conceptul campaniei constă în realizarea și distribuirea în mediul online a unor materiale video sugestive, care prezintă într-un mod simbolic efectele electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune asupra a trei machete ale unor imagini reprezentative pentru rețelele de socializare, respectiv trei iconițe tip ”smiley face”.

Compania C.F.R. Călători a pus la dispoziție un vagon de persoane care a fost personalizat cu însemnele campaniei (vizual și mesaj), urmând ca, în perioada derulării campaniei, acesta să fie atașat trenurilor care vor circula pe diverse rute naționale, contribuind la promovarea campaniei.

La nivelul județului Neamț, vagonul inscripționat va fi prezent în perioada 14 – 27 septembrie a.c., în stația C.F.R. Roman, pe traseul trenului București – Suceava.

Pe traseul ,,călătoriei” vagonului personalizat, dar și în alte stații C.F.R., polițiștii structurilor de prevenire și ai Poliției Transporturi vor organiza evenimente publice în stațiile C.F.R., astfel încât adolescenții și tinerii să înțeleagă mai bine care sunt riscurile la care se expun atunci când încearcă să realizeze o fotografie pe tren sau când nu respectă regulile de conduită în incinta stațiilor de cale ferată, triajelor și zonelor adiacente.

O fotografie pe tren poate părea o idee bună pentru o postare în social media, însă puțini sunt cei care știu riscurile pe care escaladarea unui vagon de tren le presupune, în principal cel de producere a arcului electric și a electrocutării la rețeaua de înaltă tensiune (27.000 volţi).

Este important de știut faptul că arcul electric se poate produce fără un contact direct cu rețeaua de înaltă tensiune, iar pe lângă acesta, căderea de la înălțime poate produce traume grave.

Target-ul campaniei, grupul țintă este la vârsta rebeliunii, când orice semn venit din partea autorității – părinți, profesori etc. – li se pare o invitație la sfidare. De aceea, au fost căutate soluții creative, construite pe empatie, care să atragă atenția tinerilor, ca și cum mesajul ar veni din partea cuiva de vârsta lor, înțelegând nevoia tinerilor de a trăi experiențe inedite, dar și căutarea de locuri interesante în care să facă fotografii, așa cum fac și personajele din video-ul campaniei, precum și nevoia generației digitale de a-și exprima personalitatea în social media. Pentru ca mesajul campaniei să ajungă mai ușor la publicul țintă, materialul video prezintă, într-un mod simbolic, efectele electrocutării asupra a 3 emoticoane.

 

Articolul precedentDouă accidente grave la concursul ”Tare ca piatra”
Articolul următorArestat la domiciliu după ce-a condus foarte beat și fără permis